Публікація

Як реагувати на відмову надати копію товарного чека в магазині?

доброго дня, в магазині відмовляються надати копію чека, в ЗУ про захист прав споживачів вказано:”У разі втрати споживачем технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, їх відновлення здійснюється у порядку, визначеному законодавством”. Чи є якісь інші документи,які регламетують моє право отримати копію чека тому, що мені сказали, що для них не зрозуміло, що означає фраза: “в порядку встановленому законом”. Вони вимагать конкретного тлумачення. Дякую!!!

Відповідь
Дійсно на підставі п. 11 ст. 8 Закону України “Про захист прав споживачів” У разі втрати споживачем технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, їх відновлення здійснюється у порядку, визначеному законодавством.
Детальний порядок відновлення товарного чеку законодавством не встановлено, але відповідно до ст. 3 Закону України ”Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” Суб&#146єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов&#146язані: забезпечувати зберігання використаних книг обліку розрахункових операцій та розрахункових книжок протягом трьох років після їх закінчення (п. 6); друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) контрольні стрічки і забезпечувати їх зберігання протягом трьох років (п. 10); надавати покупцю товарів (послуг) за його вимогою чек, накладну або інший письмовий документ, що засвідчує передання права власності на них від продавця до покупця з метою виконання вимог Закону України “Про захист прав споживачів” (п. 15). Отже, з вищезазначених норм можна зробити висновок, що стрічка з даними про продаж товару повинна зберігатися протягом трьох років і суб’єкт підприємницької діяльності (продавця) має обов’язок надавати дані про продаж товару покупцеві.
Покупець на підставі вищезазначених норм має письмово звернутися до продавця, а продавець зобов’язаний відповідно до ст. 20 Закону України “Про звернення громадян” надати відповідь у місячний термін. Заява має бути написана у 2х екземплярах, одна з копій залишається у заявника і там має бути проставлена відмітка про прийняття, дата прийняття та підпис.
Якщо ж відповідь не задовольняє покупця, то він має право звернутися до Інспекції із захисту прав споживачів.
Покупець може звернутися до суду для встановлення факту купівлі-продажу. Відповідно до п. 9 Постанови Пленуму Верховного Суду України N 5 від 12.04.96 р “Про практику розгляду цивільних справ за позовами про захист прав споживачів”: Оскільки в системі роздрібної торгівлі договір купівлі-продажу, як правило, збігається з його виконанням, на нього відповідно до статей 43, 44 Цивільного Кодексу не поширюються вимоги щодо обов&#146язкової письмової форми. Тому втрата зазначених документів, неодержання їх при придбанні товару чи неможливість їх відновлення не позбавляє споживача права доводити факт купівлі-продажу з допомогою свідків.

Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.

Також може бути корисним

Приєднуйтесь

Робiмо велику справу разом!
Підтримати Стати волонтером Пройти стажування