Публікація

Бездіяльність ЖЕК у випадку аварійної ситуації в житловому будинку

Доброго дня. У мене на кухні потік стояк холодної води; ЖЕК нічого не робить, хоч і викликав сантехніка, і з сусідами домовився про заміну труб, і заяву написав і зареєстрував(ще 21 липня) такого змісту: “Прошу відремонтувати або замінити стояк холодної води, який протікає в кухні. У разі відмови виконати вище вказані дії, прошу скласти акт про несправність стояка.” Складати акт ніхно не приходив. Скажіть будь-ласка, які мають бути мої подальші дії по пунктам (що робити, коли прорве стояк – буде катастрофа, на підлозі ламінат!)?

Відповідь
Питання надання комунальних послуг населенню регулюється багатьма нормативними актами. Серед інших, зокрема, можна виділити такі як Закон України «Про житлово-комунальні послуги», Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення» № 630 від 21.07.2005 р. та «Про затвердження Типового договору про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій» № 529 від 20.05.2009 р., Наказ Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства «Про затвердження Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій» № 76 від 17.05.2005 р. тощо.
Усі вказані нормативні акти в тій чи іншій мірі містять положення, що регламентують порядок дій споживачів у випадках отримання неякісних комунальних послуг. Крім того договори про надання комунальних послуг, що укладаються між споживачами та житлово-експлуатаційними організаціями містять положення щодо порядку вирішення спорів.
Так, зокрема, у ст. 18 згаданого закону йдеться про те, що у разі порушення виконавцем умов договору споживач має право викликати його представника для складення та підписання акта-претензії споживача, в якому зазначаються строки, види, показники порушень тощо. Такий акт-претензія складається споживачем та представником виконавця і скріплюється їхніми підписами.
При цьому у разі неприбуття представника виконавця в погоджений умовами договору строк або необґрунтованої відмови від підписання акта-претензії він вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі.
Акт-претензія споживача подається виконавцю, який протягом трьох робочих днів вирішує питання про перерахунок платежів або видає письмово споживачу обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензій.
Відповідно до Постанови № 630 від 21.07.2005 р., акт-претензія реєструється уповноваженими особами виконавця у журналі реєстрації актів-претензій. Виконавець зобов&#146язаний розглянути такий акт-претензію і повідомити протягом трьох робочих днів споживача про її задоволення або про відмову у задоволенні з обґрунтуванням причини такої відмови. У разі ненадання протягом установленого строку виконавцем відповіді вважається, що він визнав викладені в акті-претензії факти неналежного надання або ненадання послуг. Зразок акту-претензії є додатком до наведеної Постанови КМУ.
Спори щодо задоволення претензій споживачів вирішуються в суді.
Таким чином, для вирішення питання заміни труби вам необхідно:
– звернутися до ЖЕКу з заявою про направлення їх представника для складання акту-претензії;
– скласти з представником ЖЕКу, або за його відсутності з двома вашими сусідами акт-претензію;
– подати акт-претензію до ЖЕКу, при цьому обов’язково його зареєструвавши;
у разі ненадання відповіді на акт-претензію протягом трьох днів, або якщо надана відповідь вас не задовольнить, звернутися до суду за захистом свого порушеного права.

Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.

Також може бути корисним

Приєднуйтесь

Робiмо велику справу разом!
Підтримати Стати волонтером Пройти стажування