Публікація

Пропозиції Української Гельсінської спілки з прав людини Комітету ООН з прав людей з інвалідністю з формування питань Уряду України для підготовки Державної доповіді II-III циклу про виконання Конвенції про права осіб з інвалідністю

Україна ратифікувала Конвенцію про права осіб з інвалідністю 16 грудня 2009 року. Міжнародний договір набув чинності для України 6 березня 2010 року. На своїй XIV сесії Комітет ООН з прав людей з інвалідністю підготував Заключні висновки та рекомендації Уряду України за результатами розгляду первинної державної доповіді про виконання Конвенції. У 2017 році щодо України прийнята спрощена процедура підготовки Державної доповіді про виконання Конвенції ООН про права осіб з інвалідністю II-III циклу.

У 2020 році Україна має прозвітувати про виконання Конвенції. До цього часу Комітет ООН з прав людей з інвалідністю готує запитання до Уряду України, пропозиції щодо яких збирає, враховуючи думку громадських організацій, зокрема, і УГСПЛ. Готуючи пропозиції для Комітету ООН з прав людей з інвалідністю, УГСПЛ звертає увагу на значні перешкоди в забезпеченні прав людини людей з інвалідністю в ситуації міжнародного збройного конфлікту, який триває на сході України.

Під час виконання Конвенції ООН Урядом включено низку заходів з виконання рекомендацій Комітету до довгострокових рішень. Окрім іншого, заходи стосувались системи оповіщення, яка передбачала застосування доступних форматів інформації, питань супроводу людей з інвалідністю під час надзвичайних ситуацій. З цією метою були прийняті нормативні акти, що заклало основу правовому регулюванню питань захисту людей з інвалідністю під час надзвичайних ситуацій. Однак, практичні кроки з імплементації запланованих заходів не можна вважати успішними.

Збільшення кількості цивільних осіб, що були поранені або набули захворювань, а також кількості внутрішньо переміщених осіб з інвалідністю не призвело до вироблення ефективної політики з забезпечення прав людини цих категорій. Більше того, до перешкод в реалізації прав людини – обмеження виборчого прав ВПО та забезпечення пенсійних та соціальних виплат, додаються й виклики зумовлені інвалідністю. Як приклад, внутрішньо переміщені особи з інвалідністю витрачають кошти на оренду житла та придбання речей першої необхідності, а потім вже шукають кошти на лікування та реабілітацію. Це часто змушує їх відмовлятись від необхідних реабілітаційних послуг. Ускладнює ситуацію і неможливість отримати медичні документи з тимчасово окупованих територій. Це стає перешкодою для продовження інвалідності та отримання відповідних реабілітаційних послуг.

Законодавством передбачено безоплатність послуг, пов’язаних із встановленням інвалідності, а також – можливість огляду МСЕК за місцем проживання людини з інвалідністю, проте на практиці цивільні постраждалі особи  несуть витрати на дослідження, аналізи та транспорт. Обмежує доступ людей з інвалідністю до послуг й той факт, що органи МСЕК переважно знаходяться лише в адміністративних центрах Донецької та Луганської області не передбачаючи виїзних прийомів. До того ж, тривале обстеження в стаціонарі, як правило раз на рік та часті переогляди можуть стати причиною відмови від статусу особи з інвалідністю.

Задля урегулювання цих та інших проблем людей з інвалідністю Українська Гельсінська спілка з прав людини сформувала свою пропозицію пулу питань, які Комітет ООН може направити Уряду України.

З пропозиціями Української Гельсінської спілки з прав людини Комітету ООН з прав людей з інвалідністю з формування питань Уряду України для підготовки Державної доповіді II-III циклу про виконання Конвенції про права осіб з інвалідністю можна ознайомитися ТУТ.

Підготовка пропозицій стала можливою за підтримки Програми USAID «Права людини в дії», яка здійснюється Українською Гельсінською спілкою з прав людини.

У світі, USAID є однією з провідних установ у сфері розвитку, яка виконує роль каталізатора цих процесів та допомагає досягати позитивних результатів. Діяльність USAID є проявом доброчинності американського народу, а також підтримує просування країн-отримувачів допомоги до самостійності та стійкості та сприяє забезпеченню національної безпеки та економічного добробуту США. Партнерські стосунки з Україною USAID підтримує з 1992 року; за цей час, загальна вартість допомоги, наданої Україні з боку Агентства, склала понад 3 млрд. доларів США. До поточних стратегічних пріоритетів діяльності USAID в Україні належать зміцнення демократії та механізмів досконалого врядування, сприяння економічному розвитку та енергетичній безпеці, вдосконалення систем охорони здоров’я та пом’якшення наслідків конфлікту у східних регіонах.

Для того, щоб отримати додаткову інформацію про діяльність USAID, просимо Вас звертатися до Відділу зв’язків з громадськістю Місії USAID в Україні за тел. (+38 044) 521-57-53. Також пропонуємо завітати на наш вебсайт: http://www.usaid.gov/ukraine, або на сторінку у Фейсбук:https://www.facebook.com/USAIDUkraine.

Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.

Також може бути корисним

Тіньовий звіт до VIII періодичного звіту Російської Федерації про імплементацію Міжнародного пакту про громадянські та політичні права в частині застосування Пакту в Автономній Республіці Крим та місті Севастополі

Цей “тіньовий” звіт був підготовлений УГСПЛ, Кримською правозахисною групою, Правозахисним центром ZMINA, Регіональним центром прав...

09 Жовтня 2019

Приєднуйтесь

Робiмо велику справу разом!
Підтримати Стати волонтером Пройти стажування

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: