Виплати при народженні – допомога не батькам, а дитині. Несвоєчасне звернення – не привід для відмови
До приймальні УГСПЛ у Маріуполі звернулась мама з двома маленькими дітьми. Вона виїхала з тимчасово окупованих територій, залишивши там усе майно, у той час, як її чоловік перебував у заручниках представників незаконних збройних формувань на Донбасі.
«Коли чоловіка звільнили у результаті так званого обміну полоненими, родина намагалася влаштувати життя у Маріуполі, батько шукав роботу. Тоді ж пара звернулись з запитанням, чи може вона отримати державну допомогу при народженні дитини, оскільки раніше такої змоги не було – діти народилися на непідконтрольних територіях, а заручництво унеможливило перетин лінії розмежування. Для отримання допомоги від держави при народженні дитини, треба було вивозити дітей на підконтрольну Україні територію, що без дозволу батька нереально», – говорить юрист УГСПЛ Тетяна Самодерженкова.
Юристи приймальні підготували позовну заяву про поновлення строку на виплату державної допомоги при народженні дитини. Важливо, розуміти, що така має надаватися усім дітям до трьох років. Це прописано у постанові Кабінету Міністрів від 27.12.2001 р. № 1751 «Про затвердження порядку призначення виплати державної допомоги сім’ям з дітьми”.
«Ми виходили з того, що це не допомога батькам, а допомога дітям при народженні. І Верховний Суд (постанова від 14 лютого 2018 року у справі №591/610/16-a) вказує, що позбавляти дітей виплат не правильно з боку держави. Неможливість своєчасного звернення одним з батьків до органу, який здійснює призначення допомоги при народженні дитини, призводить до порушення інтересів дитини», – продовжує Самодерженкова.
Зрештою суд першої інстанції визнав протиправними дії відповідача Департаменту соціального захисту населення Маріупольської міської ради та зобов’язав останнього виплатити державну допомогу при народженні дитини.
Матеріал підготовлений за підтримки програми Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) «Права людини в дії», яка виконується Українською Гельсінською спілкою з прав людини. Діяльність УГСПЛ зі створення національної моделі перехідного правосуддя впроваджується в рамках цієї програми.
У світі USAID є однією з провідних установ у сфері розвитку, яка виконує роль каталізатора цих процесів та допомагає досягати позитивних результатів. Діяльність USAID є проявом доброчинності американського народу, а також підтримує просування країн-отримувачів допомоги до самостійності та стійкості та сприяє забезпеченню національної безпеки та економічного добробуту США. Партнерські стосунки з Україною USAID підтримує з 1992 року; за цей час, загальна вартість допомоги, наданої Україні з боку Агентства, склала понад 3 млрд. доларів США. До поточних стратегічних пріоритетів діяльності USAID в Україні належать зміцнення демократії та механізмів досконалого врядування, сприяння економічному розвитку та енергетичній безпеці, вдосконалення систем охорони здоров’я та пом’якшення наслідків конфлікту у східних регіонах. Для того, щоб отримати додаткову інформацію про діяльність USAID, просимо Вас звертатися до Відділу зв’язків з громадськістю Місії USAID в Україні за тел. (+38 044) 521-57-53. Також пропонуємо завітати на наш вебсайт: http://www.usaid.gov/ukraine, або на сторінку у Фейсбук: https://www.facebook.com/USAIDUkraine.