Публікація

Верховна Рада України прийняла законопроект, направлений на забезпечення прозорості відносин власності на засоби масової інформації

Основними тенденціями парламентської активності парламенту у сфері прав людини стали:

 

–  затвердження Карпачової Н.І. Уповноваженим Верховної Ради України з прав людини;

–  прийняття Верховною Радою України у першому читанні законопроекту направленого на забезпечення прозорості відносин власності на засоби масової інформації;

–  внесення Президентом України на ратифікацію Верховною Радою  Європейської конвенції про правовий статус трудящих мігрантів;

–  внесення до Верховної Ради України законопроекту „Про паспорт громадянина України”.

 

Законопроекти зареєстровані у Верховній Раді України за період 05.02.2007-09.02.2007 р.:

1. Проект Закону про внесення змін і доповнень до Кримінально-процесуального кодексу України (щодо здійснення Уповноваженим Верховної Ради України з прав людини парламентського контролю за дотриманням конституційних прав і свобод у сфері кримінального судочинства). (№ 2283  від 06.02.2007 р., подання – народних депутатів  – Карпачова Н.І.(Партія Регіонів), Павленко Е.І.(Партія Регіонів), Мірошниченко Ю.Р.(Партія Регіонів)).

Законопроект має за мету шляхом доповнення Кримінально-процесуального кодексу новою ст. 48-1 надати можливість Уповноваженому Верховної Ради України або його представнику  “приймати участь у судовому розгляді кримінальної справи з метою контролю за станом дотримання конституційних прав і свобод громадян правоохоронними органами та судовими установами при розслідуванні цієї справи”.

Цей законопроект внесений на заміну законопроекту, який було подано до ВР у жовтні цього року. Але водночас у ньому залишились певні недоліки, зокрема положення щодо права уповноваженого на участь в апеляційній та касаційній інстанціях незалежно від його участі при розгляді кримінальної справи в суді першої інстанції.  Не зрозумілим залишається з яких підстав і в якій якості Уповноважений буде брати участь в судових засіданнях судів апеляційної та касаційної інстанцій, особливо тоді, коли він не брав участі в розгляді справи судом першої інстанції. Поряд з юридичною нікчемністю цього положення Головне науково-експертне управління ВР вказує і  на технічну проблему, яка виникне у суддів, коли вони будуть повідомляти учасників процесу, інших осіб про день і час апеляційного чи касаційного розгляду справи. Адже як знати судді відповідного суду про те, чи потрібно повідомляти Уповноваженого.

2. Проект Закону про ратифікацію Європейської конвенції про правовий статус трудящих мігрантів. (№ 0063 від 07.02.2007 р., подання – Президент України).

Цей законопроект направлений на удосконаленню державної системи правового і соціального захисту громадян України за кордоном, які працюють в країнах Ради Європи відповідно до законодавства приймаючої сторони.

УГСПЛ багаторазово наголошувала на необхідності ратифікаціє цієї конвенції.

3. Проект Закону про внесення змін до Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” (щодо перерахунку та щорічної індексації пенсії). (№ 3101 від 07.02.2007 р., подання – народних депутатів  – Денисова Л.Л.(БЮТ), Сенченко А.В.(БЮТ), Гасюк П.П.(БЮТ), Крук Ю.Б.(БЮТ)).

Законопроект спрямований на внесення змін до статті 42 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», які дозволяють усунути наявне звуження прав і гарантій пенсіонерів, яке  не дає можливості пенсіонерам одержувати справедливо зароблену пенсію, яка є основним джерелом існування.В статті 42 пропонується проводити перерахунок пенсії працюючим пенсіонерам через два роки, незалежно від моменту звільнення із роботи з урахуванням їх страхового стажу і заробітної плати.

4. Проект Закону про внесення змін до Закону України “Про прожитковий мінімум” (щодо визначення параметрів коригування розміру прожиткового мінімуму). (№ 3102 від 07.02.2007 р., подання – народних депутатів  – Денисова Л.Л.(БЮТ), Сенченко А.В.(БЮТ), Яворівський В.О.(БЮТ), Деревляний В.Т.(БЮТ)).

Цей законопроект розроблено з метою визначення параметрів та механізмів коригування розміру прожиткового мінімуму у разі, коли його фактичний рівень значно перевищує розміри, затверджені Законом України про Державний бюджет. А зокрема передбачається, що у разі, якщо фактичний розмір прожиткового мінімуму на одну особу перевищує розмір прожиткового мінімуму, затвердженого законом на цей період, більш ніж на 10 відсотків, Кабінет Міністрів України в обов’язковому порядку вносить до Верховної Ради України пропозиції щодо корегування розміру прожиткового мінімуму та розміру мінімальної заробітної плати шляхом внесення змін до Закону України про Державний бюджет України

5. Проект Закону про паспорт громадянина України. (№ 3107 від 07.02.2007 р., подання – народний депутат  – Гірник Є.О. (Наша Україна)).

Цей законопроект спрямований на запровадження в Україні єдиного паспорта громадянина України, який використовуватиметься як на території України, та і за її межами для вчинення будь-яких дій, спрямованих на набуття, зміну або припинення цивільних прав і обов’язків, а також під час перетинання державного кордону України та перебування громадян України за кордоном.

У ньому передбачається, що до паспорту вноситься наступна обов’язкова інформація про громадянина: дата видачі паспорта; код органу, що видав паспорт; особистий підпис громадянина; прізвище та ім’я громадянина; дата і місце народження; стать; громадянство; дані про місце проживання; відношення до військового обов’язку та військової служби. У той же час за клопотанням громадянина до паспорта в установленому порядку можуть вноситися додаткові дані, зокрема: про національність, шлюб, наявність дітей, групу крові, резус-фактор, ідентифікаційний номер громадянина та дата  занесення до Державного реєстру фізичних осіб.

6. Проект Закону про амністію. (№ 2377-д  від 08.02.2007 р., подання – народних депутатів  – Стретович В.М.(Наша Україна), Швець В.Д.(БЮТ), Яворівський В.О.(БЮТ), Мойсик В.Р.(Наша Україна)).

Цей законопроект  розроблений на виконання постанови Верховної Ради України щодо направлення на повторне перше читання проекту Закону України про амністію та проекту Закону України про амністію в 2006 році. Даним законопроектом передбачається оголосити амністію і поширити її дію, насамперед, на ті категорії засуджених, які найбільш незахищені та вразливі у соціальному плані, а саме: на неповнолітніх, жінок і чоловіків, які мають неповнолітніх дітей, дітей-інвалідів або батьків, які є інвалідами першої групи та потребують стороннього догляду, вагітних жінок, осіб похилого віку, ветеранів війни, інвалідів тощо.

Новелами вказаного законопроекту у порівнянні із законами, якими оголошувалась амністія у минулих роках, є:

–  обов‘язковість всебічного, повного та об‘єктивного розгляду справи судом та встановлення вини у вчиненні злочину в порядку, передбаченому КПК України, при прийнятті судом рішення про застосування або незастосування амністії щодо особи, кримінальна справа чи матеріали про злочин якої перебувають у провадженні органів дізнання та досудового слідства;

–  неможливість звільнення осіб, до яких застосовуватиметься амністія, від додаткових видів покарання.

7. Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення державного регулювання у сфері будівництва житла. (№  2605  від 08.02.2007 р., подання – народних депутатів  – Сербін Ю.С.(БЮТ), Рябека О.Г.(БЮТ)).

Цей законопроект направлений  на врегулювання забезпечення використання прозорих схем фінансування будівництва житла, унеможливлення ситуації шахрайства та зловживань у цій сфері. Для цього авторами законопроекту пропонується упорядкувати механізми інвестування коштів, залучених від фізичних осіб, особливо в управління, в житлове будівництво.

8. Проект Закону про внесення змін до Кримінально-процесуального кодексу України (щодо додаткових заходів по захисту прав потерпілого у кримінальному процесі). (№ 3136  від 08.02.2007 р., подання – народний депутат  – Олійник С.В.(БЮТ)).

Законопроектом пропонується надати право потерпілому висловлювати свою думку при вирішенні питання про обрання запобіжного заходу у вигляді взяття під варту та вирішенні питання про продовження строків тримання під вартою.  Також цей документ  передбачає надання органу дізнання, слідчому права вносити подання про обрання запобіжного заходу у вигляді взяття під варту безпосередньо до суду.

9. Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо повноважень прокурора при здійсненні представництва інтересів держави. (№ 3139 від 08.02.2007 р., подання – народних депутатів  – Мойсик В.Р.(Наша Україна), Круць М.Ф. (Наша Україна)).

Цей законопроект передбачає внесення змін до Господарського процесуального кодексу України щодо виключення положень про  зазначення прокурором у позовній заяві до господарського суду  органу, уповноваженого державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах, а також до Кодексу адміністративного судочинства України щодо доповнення його положенням, що прокурор може бути позивачем у справах стосовно законності правових актів суб’єктів владних повноважень.

Закони і постанови прийняті  Верховною Радою України  05.02.2007-09.02.2007 р.:

1. Проект Закону № 2507 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо органів і служб у справах неповнолітніх та спеціальних установ для неповнолітніх (вiд 09.11.2006 № 7963/0/2-06 вручено 19.12.2006, подання Комітету -20.12.2006). Прийнято в цілому 7.02.2007 р.

За:379 Проти:0 Утрималися:0 Не голосували:62 Всього:441

Підтримали: Регіони України, Комуністична партія України, Наша Україна, БЮТ.

Не підтримали: Соціалістична партія України. 

Законодавча пропозиція, спрямована на удосконалення чинних норм законодавства щодо органів і служб у справах неповнолітніх та спеціальних установ для неповнолітніх стосовно забезпечення гарантій прав дітей на належний захист і піклування, які необхідні для їх благополуччя.

2. Проект Закону № 2555 про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прозорості відносин власності стосовно засобів масової інформації (вiд 15.11.2006 № 8145/0/2-06 вручено 28.11.2006, подання Комітету -15.12.2006). Прийнято в першому читанні 7.02.2007 р.

За:411 Проти:0 Утрималися:1 Не голосували:29 Всього:441

Підтримали: Регіони України, Комуністична партія України, Наша Україна, БЮТ, Соціалістична партія України. 

Законопроект спрямований на забезпечення прозорості відносин власності на засоби масової інформації, що має забезпечити реалізацію конституційних прав громадян України на свободу слова.

3. Проект Закону № 2485 про внесення змін до Закону України “Про судоустрій України” (щодо парламентського контролю) (проект н.д. Ю.Мірошниченка вручено 14.11.2006, подання Комітету – 21.11.2006). Рішення не прийнято.

За:206 Проти:8 Утрималися:1 Не голосували:226 Всього:441

Підтримали: Регіони України, Комуністична партія України.

Не підтримали: Соціалістична партія України, Наша Україна, БЮТ.. 

4. Проект Постанови № 1112 про схвалення проекту Основних напрямів економічного, соціального та природоохоронного розвитку України до 2020 року (проект н.д. В.Ландика вручено 11.07.2006, подання Комітету – 21.11.2006). Прийнято у першому читанні 7.02.2007 р.

За:399 Проти:0 Утрималися:0 Не голосували:41 Всього:440

Підтримали: Регіони України, Комуністична партія України, Наша Україна, БЮТ, Соціалістична партія України. 

5. Проект Закону № 2501 про затвердження Загальнодержавної програми протидії захворюванню на туберкульоз у 2007-2011 роках (вiд 08.11.2006 № 7958/0/2-06 вручено 28.11.2006, подання Комітету – 21.12.2006). Прийнято 08.02.2007 р. у цілому.

За:398 Проти:0 Утрималися:1 Не голосували:42 Всього:441

Підтримали: Регіони України, Комуністична партія України, Наша Україна, БЮТ, Соціалістична партія України. 

Потрібно зазначити, що недостатньо узгодженою із Законом України «Про державні цільові програми» Зокрема, у ній відсутня  інформація про погодження із зацікавленими органами виконавчої влади.  Крім того, подану Програму слід було б  узгодити з Програмою діяльності Уряду. Поза увагою її розробників залишилася  проблема скорочення протитуберкульозних диспансерів, лікарень і санаторіїв.

Цієї програмою не передбачені конкретні заходи щодо поетапного переоснащення протитуберкульозних закладів сучасним рентгенівським, ендоскопічним та іншим обладнанням для діагностики цього захворювання на ранніх стадіях, коли ця хвороба піддається лікуванню. Крім того, багато положень  Програми сформульовані надмірно декларативно, безвідносно до проблеми протидії туберкульозу.

 

6. Про призначення Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини. Верховна Рада України вибрала Карпачову Н.І. (Партія Регіонів) на цю посаду. За її кандидатуру проголосувало 255 народних депутатів.

Обрання Карпачової Н.І., як Уповноваженого ВР з прав людини, ще раз показало, що захист прав людини для ВР це інструмент досягнення певних політичних цілей.

7. Проект Закону № 2478 про соціальний діалог в Україні (вiд 14.12.2006 № 1-1/1403 вручено 19.12.2006, подання Комітету – 06.02.2007). Прийнято в першому читанні 08.02.2007 р.

За:404 Проти:0 Утрималися:1 Не голосували:36 Всього:441

Підтримали: Регіони України, Комуністична партія України, Наша Україна, БЮТ, Соціалістична партія України. 

8. Проект Закону № 2578 про Загальнодержавну програму “Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини” на період до 2016 року (вiд 16.11.2006 № 8173/0/2-06 вручено 28.11.2006, подання Комітету – 09.01.2007). Прийнято в першому читанні 08.02.2007 р.

За:390 Проти:0 Утрималися:3 Не голосували:48 Всього:441

Підтримали: Регіони України, Комуністична партія України, Наша Україна, БЮТ, Соціалістична партія України. 

9. Проект Постанови № 2470 про Рекомендації парламентських слухань на тему: “Сучасний стан та актуальні завдання у сфері попередження гендерного насильства” (проект з поданням Комітету вручено 19.12.2006). Рішення не прийнято.

За:201 Проти:0 Утрималися:1 Не голосували:236 Всього:438

Підтримали: Комуністична партія України, Наша Україна, БЮТ.

Не підтримали: Регіони України, Соціалістична партія України. 

10. Проект Постанови № 2741 про Рекомендації парламентських слухань на тему: “Рівні права та рівні можливості в Україні: реалії та перспективи” (проект з поданням Комітету вручено 19.12.2006). Рішення не прийнято.

За:176 Проти:0 Утрималися:3 Не голосували:259 Всього:438

Підтримали: Комуністична партія України, Наша Україна, БЮТ.

Не підтримали: Регіони України, Соціалістична партія України. 

Не підтримка двох Постанов №2470 і 2741  показує ставлення Верховної Ради  України до вирішення проблем гендерного насильства і забезпечення рівних прав та можливостей в Україні.

11. Проект Закону № 2378  про судовий збір (вiд 18.10.2006 № 7341/0/2-06 вручено 01.11.2006, подання Комітету – 12.12.2006). Прийнято в першому читанні 09.02.2007 р.

За:234 Проти:9 Утрималися:0 Не голосували:198 Всього:441

Підтримали: Комуністична партія України, Регіони України, Соціалістична партія України. 

Не підтримали: Наша Україна, БЮТ.

Потрібно сказати, що у цьому законопроекті чітко не визначено однієї із найважливішої процедури – механізму визначення розміру судового збору. Крім того, деякі положення цього документу не узгодженні з положеннями відповідних процесуальних кодексів.

Підписання і накладення вето на закони Президентом України за період 05.02.2007-09.02.2007 р.:

1. Президент підписав закон «Про внесення змін до деяких законів України щодо статусу депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим та місцевих рад»). Водночас Президент підкреслив, що, на його переконання, «ця досить згуртована позиція в парламенті із даного питання не відповідає нормам демократії».

Робота комітетів Верховної Ради України за період  05.02.2007-09.02.2007 р.:

1.  Практичні аспекти парламентського контролю за сектором розвідки розглядалися на міжнародному семінарі, організованому Комітетом з питань національної безпеки і оборони.

Учасники семінару заслухали доповідь про стан парламентського контролю в Україні. Представники Офісу зв’язку НАТО в Україні розповіли про компетенцію та повноваження Комітету у здійсненні контролю за розвідувальними органами, ознайомили з вимогами та доцільністю щодо членства у Комітеті, порядком доступу до секретної інформації тощо.

2. Комітет з питань прав людини, національних меншин і міжнаціональних відносин рекомендує парламенту направити на доопрацювання проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Закону “Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок та чоловіків”.

Члени Комітету відзначили, що законопроект є неповним з точки зору обсягу необхідних змін до чинного законодавства, які випливають з прийнятого Закону “Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків”, що не сприятиме процесу його реалізації.

 

3. Комітет з питань соціальної політики та праці рекомендує парламенту прийняти за основу проект закону про внесення змін до Кодексу законів про працю України та Закону України “Про оплату праці” (щодо мінімальної годинної заробітної плати).

Законопроектом (реєстр. №2655) пропонується доповнити законодавче визначення мінімальної заробітної плати такою складовою як “годинна заробітна плата”, а також зазначити умову, згідно якої “мінімальна годинна заробітна плата” у підсумку за місяць не може бути меншою за мінімальну місячну заробітну плату, якщо працівником відпрацьовано місячну норму тривалості робочого часу.

4. Комітет з питань економічної політики рекомендує парламенту прийняти в цілому проект закону “Про Фонд державного майна України”.

Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.

Приєднуйтесь

Робiмо велику справу разом!
Підтримати Стати волонтером Пройти стажування