В Краматорську відбулося обговорення Рекомендацій УГСПЛ з поліпшення доступу мешканців громад, що постраждали внаслідок збройного конфлікту та ВПО до соціальних допомог та послуг - Українська Гельсінська спілка з прав людини
Повернутись назад

В Краматорську відбулося обговорення Рекомендацій УГСПЛ з поліпшення доступу мешканців громад, що постраждали внаслідок збройного конфлікту та ВПО до соціальних допомог та послуг

Новина

29 листопада 2019 року, в Краматорську, у приміщенні Антикризового центру відбулася презентація аналітичного огляду УГСПЛ “Надання соціальних послуг мешканцям громад, що постраждали внаслідок збройного конфлікту та внутрішньо переміщеним особам”.

Аналітичний огляд демонструє результати моніторингу дотримання права на гідний рівень життя та забезпечення соціальних послуг на місцевому рівні у населених пунктах, що мають особливі напрями діяльності у зв’язку зі збройним конфліктом на сході України. Це – село Степне, селища міського  типу  Мангуш та Сартана, а також міста Добропілля, Красногорівка, Попасна, Щастя (Донецька обл). На заході відбулося обговорення можливостей використання аналітичного огляду в адвокації проблем регіону.

Аналітичний огляд знаходиться за посиланням

Дослідження проводилося за інноваційним інструментом Української Гельсінської спілки з прав людини “Національний індекс прав людини” http://hro.org.ua/

В огляд також були включені матеріали Центру стратегічних справ та громадських приймалень УГСПЛ щодо викликів правам людини постраждалих внаслідок збройного конфлікту та внутрішньо переміщених осіб.

В обговоренні рекомендацій Аналітичного огляду взяли участь аналітик УГСПЛ Богдан Мойса, керівник мережі громадських приймалень УГСПЛ Наталя Козаренко та спеціаліст з адвокації УГСПЛ Максим Петров.

Максим Петров (УГСПЛ)

Максим Петров: «Особливу цікавість у присутніх викликали рекомендації, напрацьовані експертами УГСПЛ та можливість їх імплементації на місцевому рівні. Важливо було дати зрозуміти, що ми готові допомагати, але зміни повинні ініціюватися і втілюватися в життя саме мешканцями населених пунктів, що були обрані для моніторингу.

Ми, зі свого боку, отримали нагоду розповісти краматорчанам як можна самостійно використовувати Місцевий індекс з прав людини для моніторингу дій влади й в інших сферах. Учасникам презентації сподобався універсалізм інструменту та можливість порівняти показники у різних регіонах держави.

Головним висновком нашого заходу в Краматорську було те, що його учасники перейнялися ідеєю налагодження конструктивної співпраці з органами влади та підвищення власної ролі у вирішенні проблем громади».

Рекомендації УГСПЛ з поліпшення доступу мешканців громад, що постраждали внаслідок збройного конфлікту та ВПО до соціальних допомог та послуг

Забезпечення прав постраждалих внаслідок збройного конфлікту:

  1. Верховній Раді України внести зміни до ст. 7 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» щодо поширення статусу осіб з інвалідністю внаслідок війни на осіб, які проживають на території окупованих районів Донецької і Луганської областей та набули поранень, контузії чи каліцтва після 1 грудня 2014 року.
  2. Кабінету Міністрів України напрацювати механізм компенсації жертвам збройного конфлікту.
  3. Міністерству соціальної політики України, Міністерству охорони здоров’я України, місцевим державним адміністраціям забезпечити надання реабілітаційних послуг та послуг з психологічної допомоги постраждалим особам, які цього потребують.

Забезпечення гідного рівня життя внутрішньо переміщених осіб:

  1. Кабінету Міністрів України спільно з представництвом органів місцевого самоврядування напрацювати механізм реалізації на місцевому рівні заходів, передбачених Планом заходів з реалізації Стратегії інтеграції внутрішньо переміщених осіб та впровадження довгострокових рішень щодо внутрішнього переміщення на період до 2020 року.
  2. Органам місцевого самоврядування поширити здійснювані заходи місцевої політики із подолання бідності та надання соціальних послуг на внутрішньо переміщених осіб, що проживають у громаді. Кабінету Міністрів України розробити заходи підтримки ОМС на ці цілі.

Доступ до адміністративних, соціальних послуг:

  1. Внести зміни до ЗУ «Про автомобільний транспорт» щодо внесення до соціальних зобов’язань перевезення за окремими маршрутами. У Порядку проведення конкурсів на перевезення пасажирів передбачити норму щодо додавання соціального маршруту до найбільш прибуткових маршрутів у якості соціального зобов’язання перевізників.
  2. Посилити відповідальність за недотримання будівельних норм та стандартів у сфері безперешкодного доступу до будівель під час здійснення ремонту будівель, відновлення зруйнованих адміністративних, медичних та соціальних споруд.

Впровадження мінімальних соціальних стандартів:

Переглянути розрахунок та набір товарів, що входять до формування прожиткового мінімуму.

Спроможність громад реалізовувати законодавчі соціальні гарантії:

  1. Кабінету Міністрів України спільно із представницькими органами місцевого самоврядування напрацювати законодавчі зміни щодо реалізації декларованих державою соціальних гарантій окремим категоріям.
  2. При визначенні державних засад соціального забезпечення та підтримки працювати відповідно до повноважень: не встановлювати загальнодержавними органами положень, виконання яких повністю покладається на місцеві бюджети; виписувати такі позиції на рівні рекомендацій, позитивного досвіду; проводити ширше громадське обговорення рішень, де межують функції загальнодержавної та місцевої влади.

Моніторингові місії та підготовка цього огляду здійснювались в межах проекту “Посилення захисту прав людини та основоположних свобод внутрішньо переміщених осіб та постраждалого внаслідок конфлікту на Сході України населення”. Моніторинг та видання цього огляду  стало можливим за сприяння Норвезької ради у справах біженців (NRC) за фінансової підтримки Європейського Союзу. За зміст публікації відповідає  лише Українська Гельсінська спілка з прав людини, та вона жодною мірою не відображає офіційну точку зору Норвезької ради у справах біженців та  Європейського Союзу.