Публікація

У львівському відділенні Ощадбанку пенсіонерів обікрали більш як на мільйон гривень

Більше 50 пенсіонерів стали жертвами шахрайства працівників львівського відділення «Ощадбанку». Понад десять років люди вважали, що кладуть гроші на банківський депозит, а фактично клали їх в кишені аферистів. Банк провини не визнає, і вважає, що не несе відповідальність за дії своїх співробітників, які робилися від його імені.

82-х річний пенсіонер Іван Олексів протягом багатьох років користувався послугами львівського відділення «Ощадбанку» і клав гроші на свій розрахунковий, а згодом депозитний рахунки. Звісно, все це було офіційно оформлено договором.  Коли ж, одного дня, чоловік вирішив зняти гроші, йому відповіли, що ніякого депозиту він не відкривав.

Звернення до правоохоронних органів дало результат – за фактом шахрайства була порушена кримінальна справа, яка вже перебуває на розгляді в суді. Слідством встановлено, що начальник відділення, у змові з касиром, на робочому місці в робочий час, підробляли договори банківського вкладу та використовували залучені кошти на власні потреби. Такі фінансові афери, за словами обвинуваченої,  тривали з 1996 року, однак були не поміченими, аж доки через стрибки курсів валют і масові відтоки депозитів начальник відділення не «попалась на гарячому».

Що ж вчинив державний банк для захисту інтересів ошуканих клієнтів? (частина з яких вже померли, родичі кажуть, що причиною був шок від того, що їхні заощадження пропали).

«Ощадбанк» подав позов до суду проти постраждалих клієнтів. Банк заявляє, що жодного відношення до афери своїх працівників не має. І договори, укладені його представниками, з офіційними печатками, є нікчемними. А це означає, що люди не отримають жодної компенсації.

За словами Анастасії Мартиновської, юриста Фонду стратегічних справ Української Гельсінської спілки з прав людини, якщо суд стане на сторону банку, тим самим він створить небезпечний прецедент, яким позбавить людей, ошуканих аферистами-працівниками банків, домогтися справедливості та повернути гроші.

«В більшості країн Європи, коли особа вступає у відносини із банком, то саме банк стає потенційною жертвою. В Україні ситуація протилежна. Суди нажаль часто стають на бік фінансових установ, а не звичайних громадян», зазначає пані Мартиновська.

Ніна Хома, юрист Центру правових та політичних досліджень «СІМ», представник постраждалого переконана, що від того, як розвиватиметься ця справа, залежить, як в подальшому будуть поводити себе банки в таких ситуаціях. Вона сподівається, що дана справа може стати гарантією того, що банки, особливо державні, не зможуть відсторонюватися від дій своїх працівників, та їх відповідальності за дії, вчинені їх офіційними представниками від імені банку. Адже більша частина клієнтів того ж «Ощадбанку» є представниками соціально-незахищених верств населення.

Правозахисники рекомендують, аби переконатися що ви не стали жертвою аферистів, зверніться до головного офісу банку із запитом, щодо того, чи маєте ви відкритий депозитний рахунок в цьому банку. Ми радимо вчинити так усім особам, що мають депозитні рахунки в «Ощадбанку», особливо клієнтів Львівських відділень банку.

Організатори прес-конференції – Українська Гельсінська спілка з прав людини. Захід проходить підтримки Програми розвитку ООН в Україні.

Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.

Також може бути корисним

Приєднуйтесь

Робiмо велику справу разом!
Підтримати Стати волонтером Пройти стажування

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: