Публікація

„Телеканал „Київ”. Для киян чи для мера?”

23 квітня у приміщенні київського Будинку вчителя пройшов захід, організатором якого виступив Інститут Медіа Права , – круглий стіл: „Телеканал „Київ”. Для киян чи для мера?”

Захід було організовано з метою експертного обговорення проблеми реформування комунальних ЗМІ, зокрема, ТРК „Київ”, ситуація навколо якого стає все напруженішою.


Обговорити тему круглого столу прийшли, як представники Національної
спілки журналістів та ЗМІ: 5 канал, газети „Власть денег”, „ Киевское слово”,
„Хрещатик”, „По-украински”, журнал „Телемир” , Інтернет-видання
„Телекритика”, „Картина дня”, так і представники влади, зокрема, секретар
комісії з питань культури та інформаційної політики Київської міської
ради, також були присутніми представники адвокатських об`єднань та інші
експерти.


Вікторія Сюмар, директор Інституту масової інформації, у своєму виступі
окреслила існуючі підходи до реформування комунальних ЗМІ: передати все
муніципальне мовлення до рук приватних компаній чи не приставати остаточно
на ринкову точку зору і шукати шляхи реформування існуючих на сьогодні
комунальних мовників, п. Вікторія підкреслила, що з огляду на ситуацію,
яка склалася з ТРК „Київ”, головним наразі є диверсифікувати впливи на канал,
адже продовжувати платити за піар мера киянам немає ні сенсу, ні користі,
також варто обговорити можливість доступу і впливу громадськості на
ситуацію у комунальних ЗМІ.


Юрій Шкарлат, програма сприяння парламенту України, зазначив, що окремий
Київський канал має існувати обов`язково, питання лише в тому, яким він
має бути і кому підпорядковуватись, на думку доповідача, у такого канала
повинна бути наглядова чи громадська рада, але має існувати також і підтримка від
органів влади- всі організаційні моменти варто прописати у статуті
телеканалу. Цікаво було дізнатися, що на ТРК „Київ” досі діє статут 1998
року, відповідно до якого засновником каналу виступає Київська міська
державна адміністрація.


Олександр Бригинець, секретар комісії з питань культури та інформаційної
політики Київської міської ради, розказав про склад конкурсної комісії,
яка має обрати керівників комунальних ЗМІ Києва. Було наголошено на важливості
реалізації ТРК „Київ” певної соціальної функції: створення програм для
дітей та юнацтва, популяризації української сучасної та традиційної культури, а
також якісних новинних програм.


Виступив на круглому столі також Валерій Ткачук, колишній директор ТРК
„Київ”, якого було звільнено з посади, проте це рішення було оскаржено п.
Ткачуком до суду, який виніс рішення про поновлення його на посаді,
рішення на сьогодні не виконується.
В результаті обговорення було ухвалено рекомендації учасників круглого
столу Київській міській раді та Київському міському голові.

—————
РЕКОМЕНДАЦІЇ
учасників круглого столу „ТРК „Київ” для киян чи для мера?”

23 квітня 2007 року

Рекомендувати Київській міській раді та Київському міському голові:

1. Затвердити на рівні рішення Київської міської ради принципи діяльності
ТРК „Київ”. У першому принципі має бути закріплене положення про те, що
комунальний телеканал (так само як і вся міська влада) діє виключно в
інтересах киян.

2. Запровадити колегіальний наглядовий орган – Раду ТРК „Київ”, який
сформувати з киян, яких поважають мешканці міста. Також до наглядового
органу, склад якого має затверджувати Київська міська рада, можна включити
по одному представнику від кожної фракції, представленої у Київській
міській
раді.

3. Передати наглядовому органу щонайменше такі повноваження: призначення
та
звільнення керівника ТРК, затвердження щорічного звіту керівника ТРК,
затвердження програмної концепції ТРК та вирішення інших питань щодо
програмної політики, затвердження редакційного статуту та формування
половини складу редакційної ради, розгляд скарг на діяльність
телерадіоорганізації.

4. У відповідності до Закону України „Про телебачення і радіомовлення”
затвердити та оприлюднити Редакційний статут ТРК „Київ”, що мало бути
зроблено ще до 1 березня 2007 року, та сформувати редакційну раду.

5. Оскільки ТРК „Київ” фінансується з бюджету міста (тобто утримується на
гроші киян), канал повинен пропонувати переважно такі програми, які
актуальні для мешканців столиці, але не демонструються іншими мовниками.
Формат телеканалу не повинен наближатися до звичайного комерційного
мовлення.

6. З метою стабільності та прогнозованості фінансування ТРК „Київ” з
бюджету міста, затвердити розмір фінансування у відсотках до розміру міського
бюджету (наприклад, 0,1% чи 0,01% бюджету міста); розмір має бути
визначений після відповідної експертизи).

7. Провести відкриті громадські слухання за участі влади, громадських
організацій, експертів та громади щодо реформування ТРК „Київ”. Оскільки
на посаду керівника ТРК „Київ” оголошено конкурс, на слуханнях доцільно
оприлюднити подані кандидатами проекти концепції розвитку телекомпанії.

Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.

Приєднуйтесь

Робiмо велику справу разом!
Підтримати Стати волонтером Пройти стажування