![](https://www.helsinki.org.ua/wp-content/uploads/2024/07/zahlushky-UHSPL-750-450-piks-380x145.png)
Суд виніс вирок вбивцям активіста з Бахмута Артема Мирошниченка
Через 4,5 роки після нападу Слов’янський міський районний суд оголосив вирок вбивцям активіста та волонтера...
02 July 2024
15.02.2018
13 лютого відбулась презентація аналітичного звіту Української Гельсінської спілки з прав людини «Втрачений голос. Чи довічна ця німота?» Учасники заходу яскраво висвітлили всі виявлені порушення під час виборів Президента України та Верховної Ради України 2014 року, а також Місцевих виборів 2015-го. Крім того, експерти чітко окреслили досить проблемні питання, що стосуються можливості внутрішньо переміщених осіб реалізовувати своє виборче право.
— Чи вважаєте Ви, що діюче законодавство забезпечує справедливу участь внутрішньо переміщених осіб у виборах?
— На превеликий жаль, на сьогодні українське чинне виборче законодавство не забезпечує в повній мірі право внутрішньо переміщених осіб на участь у виборчому процесі. Якщо ми говоримо про вибори Президента України аби вибори народних депутатів, то у нас дійсно сьогодні є неефективний механізм залучення внутрішньо переміщених осіб до виборчого процесу. Однак, кажучи про місцеві вибори, то є досить велика проблема щодо цих осіб і їхньої залученості.
— Можливо потрібно зробити якісь нові, інноваційні кроки у вирішенні питання щодо внутрішньо переміщених осіб ?
— У цьому аспекті можна говорити про те, що з боку громадянського суспільства вже зроблений суттєвий крок: це розробка на сьогоднішній день законопроекту № 6240. Були і альтернативні проекти, які також передбачали певну процедуру як можливо реалізувати вирішення цієї ситуації. Однак на сьогодні у нас залишаються фактично два шляхи: або прийняття народними депутатами законопроекту № 6240, або врахування всіх тих поправок, які були внесені громадянським суспільством до проекту так званого «Виборчого кодексу» (визначає гарантії права громадян на участь у формуванні складу представницьких органів державної влади та органів місцевого самоврядування шляхом вільного волевиявлення). Наразі він знаходиться на розгляді у Верховній Раді, проте має досить малі перспективи щодо його прийняття.
— Перехідне правосуддя розглядає забезпечення демократичних виборів у ролі першочергових заходів. На вашу думку, коли і наскільки варто застосувати ці нововведення щодо жителів окупованих територій?
— Взагалі, говорячи про перехідне правосуддя, то це довгий процес, який включає в себе досить значну кількість етапів. Посилаючись на тему нашої розмови, слід зазначити, що вибори і залучення осіб до виборчого процесу є досить важливим аспектом в рамках цієї концепції. Адже таким чином ми даємо можливість особам, які постраждали від конфлікту, відчути себе потрібними, повернути їм те, що в них забрали. Хоча б, у плані виборчого процесу, з подальшим переходом до того, щоб вони або інтегрувалися в нові громади, або все ж таки після закінчення конфлікту, перейнявши якийсь певний досвід і відчувши, що їхній голос щось вирішує, повернулися на попереднє своє місце проживання та змогли реалізовувати оці задуми, ідеї, плани у своїх населених пунктах. На мою думку, це така можливість зробити з них лідерів змін в подальшому звільнених українських містах і селах.
Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.
Через 4,5 роки після нападу Слов’янський міський районний суд оголосив вирок вбивцям активіста та волонтера...
02 July 2024
Нещодавно в Міністерстві освіти і науки України запропонували на прийняття проєкт наказу «Про затвердження порядку...
01 July 2024
З 2014 року Росія як держава-окупант проводить системну політику, спрямовану на зміну демографічного складу населення...
28 June 2024
З 2014 року Росія як держава-окупант проводить системну політику, спрямовану на зміну демографічного складу населення...
28 June 2024