Довічне за контакт з представниками інших країн: у Парламенті зареєстрували нові законопроєкти
В Парламенті зареєстровані два взаємопов’язані законопроєкти: «Про спеціальні місії» (реєстр. 11103 від 20.03.2024) (далі —...
26 March 2024
Збройний конфлікт на Сході України триває вже п’ятий рік. Оголюються все нові проблеми найбільш незахищених співгромадян, які вимушені мешкати на лінії зіткнення. Однією з таких проблем є сплата земельного податку з (дуже часто!) замінованих сільськогосподарських земель, якщо село або селище не було занесено до Переліку населених пунктів, розташованих у так званій «сірій зоні» на лінії зіткнення. Про різницю в інтересах мешканців та місцевої влади щодо земельного питання – далі у статті.
ЧОМУ ТАК СТАЛОСЯ?
Відповідно до Розпорядження Кабінету Міністрів України «Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження та переліку населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення» від 7 листопада 2014 року № 1085-р зі змінами від 05.05.2015 року № 428, 02.12.2015 року № 1276-р, 07.02.2018 року № 79-р, 13.06.2018 року № 410-р, було затверджено перелік населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження (Додаток до Розпорядження 1), та перелік населених пунктів, розташованих на лінії зіткнення (Додаток до Розпорядження 2). На сьогодні, згідно з Додатком 2, такий перелік нараховує 102 населені пункти в Донецькій області та 52 – у Луганській (Перелік 1085-р).
Проте існують населенні пункти, які не включені до Переліку-1085-р, але фактично розташовані на лінії зіткнення, а саме:
Неурядові гуманітарні організації неодноразово зверталися до Кабінету Міністрів України, Служби безпеки України та міністерств про включення цих населених пунктів до Розпорядження 1085 КМУ. Відмовляючи, центральні органи влади займають позицію, що зазначені «населені пункти знаходяться на достатній відстані від лінії розмежування», тому необхідність включення їх до Переліку 1085-р відсутня. Насправді є підстави вважати, що каменем спотикання в процесі внесення цих населених пунктів до Переліку 1085-р є позиція місцевої влади, що втратить можливість справляти земельний податок у зазначених населених пунктах в разі їх включення до Переліку 1085-р. Земельний податок є основним джерелом формування місцевих бюджетів, тому позиція місцевої влади кулуарно зрозуміла, але публічно не виголошується.
Тим часом 24 серпня цього року в смт Врубівка Попаснянського району Луганської області України «на достатній відстані від лінії розмежування» після обстрілу з важкої артилерії було пошкоджено міську школу та 47 житлових помешкань, а один місцевий житель отримав травми, несумісні з життям. Навесні-влітку 2018 року принаймні 6 із перерахованих населених пунктів потрапляли під обстріли з важкої артилерії. Реакція влади щодо необхідності включення цих населених пунктів до Переліку 1085-р відсутня.
Мешканці населених пунктів «на достатній відстані від лінії розмежування», які влада відмовляється вносити до Переліку 1085-р, позбавлені можливості зареєструватись як внутрішньо переміщені особи в разі переселення, і, як наслідок, користуватися правами відповідно до Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб». Зокрема, вони не можуть отримати щомісячну адресну допомогу на оренду житла та оплату комунальних послуг.
ЩО РОБИТИ?
Норвезька рада у справах біженців підтверджує свою позицію про необхідність внесення зазначених у цій статті населених пунктів до Переліку 1085-р, оскільки це призведе до виконання норм Податкового кодексу – не сплачувати земельний податок із земель, що, вочевидь, не використовуються за призначенням у «сірій зоні». Крім того, такий крок уможливить державну підтримку для людей, що зважаться на переїзд до безпечних районів на території України.
Фото Radiosvoboda.org
Джерело – Норвезька рада у справах біженців (NRC)
Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.
В Парламенті зареєстровані два взаємопов’язані законопроєкти: «Про спеціальні місії» (реєстр. 11103 від 20.03.2024) (далі —...
26 March 2024
18 – 19 березня у Варшаві відбувся круглий стіл на тему «Відшкодування збитків і втрат,...
26 March 2024
В березні в Офісі Генерального прокурора пройшла зустріч між представниками органів державної влади та правозахисних...
22 March 2024
Українська Гельсінська спілка з прав людини продовжує документувати злочини РФ проти України. За лютий 2024...
18 March 2024