19 січня в Офісі Омбудсмана у Києві відзначили переможців Всеукраїнського конкурсу учнівських есе “Права людини крізь призму сучасності” та конкурсу навчально-методичних розробок з прав людини
Цьогоріч учні 9 – 11 класів з різних куточків України надіслали 689 робіт. Окрім цього, організатори конкурсу отримали 112методичних розробок. Вони зізнаються, що не просто було обрати призерів.
Олександра Козорог, голова оргкомітету вказує на збільшення учасників конкурсу у порівнянні з минулими роками.
Сергій Буров та Олександра Козорог
«Дуже велика кількість робіт прийшла із сіл. А це означає, що тема прав людини до них дійшла і вони думають та говорять про це. Збільшилась кількість робіт із Донеччини та Луганщини», — коментує вона.
За словами Сергія Бурова, координатора Всеукраїнської освітньої програми “Розуміємо права людини”, цей конкурс — не лише просвітницька робота, а й моніторинг.
«Читаючи роботи, ми спостерігаємо, на скільки змінюються погляди у школі, на скільки ми поступово виростаємо у розумінні, що таке права людини», — коментує правозахисник.
До оцінювання учнівських робіт долучилась й Amnesty International в Україні. Координатор освітніх програм цієї організації Володимир Селіваненко тішиться, що учасникам конкурсу не потрібні закони чи спеціальні навчальні програми, аби сформувати внутрішній запит на права людини. У них вже є така зацікавленість, каже він.
Володимир Селіваненко
Володимир Селіваненко зізнався, що заздрить учасникам конкурсу.
«Якби я у вашому віці почав робити те, що зараз робите ви, то я б мав би багато здобутків. Ви вже у вашому віці робите те, що роблять мої колеги-правозахисники тут», — звернувся до учнів представник Amnesty International в Україні. Він закликає учасників конкурсу не зупинятись на досягнутому.
Представник жюрі Олексій Біда зізнається, що його зачіпали ті роботи, у яких учні відчули, що таке права людини.
«Важливо не лише знати Декларацію про права людини, закони, а й відчувати права людини та обурюватись, коли їх порушують», — коментує він.
«Зараз молоде покоління не лише знає права людини, а й відчуває їх. Для мене це показник того, що я недаремно живу у цій країні, що країна розвивається», — додав правозахисник.
Сергій Буров тішиться, що у методичних розробках часто вчителі пишуть про норми міжнародного гуманітарного права. Цього не було три роки потому.
Він вважає, що вчителі-практики мають писати свої методичні матеріали через подібні конкурси. При цьому правозахисник згадав американського психолога Еліота Аронсона.
«Коли у США ухвалили закони, які забороняли расову сегрегацію, то, наприклад, діти з різним кольором шкіри все одно не хотіли сідати поряд і співрпацювати. Тоді міністерство освіти США оголосило конкурс методичних розробок. Еліот Аронсон був одним із його переможцем. Він придумав метод „Jigsaw“ (ажурна пилка — ред.), коли учні постійно „змішуються“, граючи різні ролі, виконуючи серйозні завдання та досягаючи результатів», — розповідає Сергій Буров.
Учням та вчителям провели екскурсію Офісом Уповноваженої Верховної Ради з прав людини з тим, щоб гості уявляли, чим займається український Омбудсман.