760 днів повномасштабної війни в Донецькій області (крім м. Маріуполя): узагальнення подій
У цій публікації подається узагальнення інформації, зібраної приймальнями УГСПЛ у Донецькій області, у рамках глобальної...
13 April 2024
Відсутність належної кваліфікації та відповідальності за воєнні злочини та злочини проти людяності, спроможність України ефективно фіксувати такі злочини є ознакою компетентності правоохоронної та судової систем держави. Проте сьогодні у цій сфері існує низка проблем, які пов’язані з:
Виклики гібридного збройного конфлікту, нав’язаного Росією, виявили, що розслідування злочинів, вчинених у зоні конфлікту, самостійно та нескоординовано проводять три різні суб’єкти – Генеральна прокуратура, Служба безпеки, МВС України відповідно до їх юрисдикції. Проте такий розподіл не надає змоги скласти цілісну картину російської агресії, та відповідно – скласти доказову базу для розгляду матеріалів у Міжнародному Кримінальному Суді. Як результат, в Україні відсутня єдина база осіб, загиблих в ході конфлікту; база пошкодженої нерухомості; окрема база комбатантів, підозрюваних/звинувачуваних у злочинах, вчинених в зоні конфлікту.
Як можна забезпечити невідворотність покарання за воєнні та міжнародні злочини? Це питання розглядалося з різних аспектів в ході дискусії, організованої 29 березня 2018 року в рамках платформи «Правозахисного порядку денного» за участю Центру Громадянських Свобод та Української Гельсінської спілки з прав людини. За активної участі правозахисників, журналістів та адвокатів були обговорені наступні моменти:
Олег Мартиненко, зокрема, зробив акцент на ресурсному забезпеченні змін до законодавства, яке має передбачати підготовку кадрового резерву слідчих, працівників органів прокуратури та суддів. Необхідним також є розгляд можливих форм амністії та готовності громадянського суспільства обирати національні форми досягнення миру. Окрему увагу експерт приділив важливості просування законопроекту, розробленого УГСПЛ у рамках робочої групи при Уповноваженому ВРУ з прав людини «Засади державної політики захисту прав людини в умовах подолання наслідків збройного конфлікту». У ході дискусійного обговорення було підкреслено важливість комплексного підходу, який надає перехідне правосуддя, до вирішення завдань кримінальної юстиції у пост-конфліктний період.
Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.
У цій публікації подається узагальнення інформації, зібраної приймальнями УГСПЛ у Донецькій області, у рамках глобальної...
13 April 2024
Після повномасштабного вторгнення Росії трудові відносини між роботодавцем та працівником регулюються, першочергово, Законом «Про організацію...
04 April 2024
В Парламенті зареєстровані два взаємопов’язані законопроєкти: «Про спеціальні місії» (реєстр. 11103 від 20.03.2024) (далі —...
26 March 2024
18 – 19 березня у Варшаві відбувся круглий стіл на тему «Відшкодування збитків і втрат,...
26 March 2024