Публікація

Освітяни долучилися до Всеукраїнського уроку пам’яті жертв геноциду кримськотатарського народу

УГСПЛ звернулась до освітян та освятнок, з якими співпрацює у кампанії з поширення знань з міжнародного гуманітарного права, долучитися до проведення Всеукраїнського уроку пам’яті жертв геноциду кримсьтатарського народу.  Для цієї події міжнародна правозахисна організація Amnesty International розробила спеціальні матеріали уроку  : план уроку та комікс, у якому простою мовою й за допомогою ілюстрацій описано як трагічні події 1944 року, так і сучасні події 2014-2022 років. Мета інціативи – аби молодші покоління не забували правду про страшні порушення прав людини, свідками яких є всі ми.  Вісім шкіл з різних куточків України відгунулися на наш заклик. Розповідаємо як пройшов їх урок. 

 

Дніпропетровщина

11 травня учні 11-С,11-П, 11-П класів Софіївського ліцею Софіївської селищної ради та вихованці гуртка «Історичні постаті української держави» комунального закладу «Софіївський центр творчості» Дніпропетровської області під керівництвом учителя історії та керівника гуртка Колібаби Юлії Іллівни в онлайн-форматі долучилися до Всеукраїнського уроку, присвяченого Дню пам’яті жертв геноциду кримськотатарського народу за ініціативи Amnesty International та Представництва Президента України в АР Крим.

Протягом уроку учні дізналися значення термінів «корінні народи», «депортація», «окупація», «анексія», «колаборанти» та ознайомилися з подіями 1944 року в історії кримськотатарського народу, під час яких майже 200 тисяч людей втратили свій дім, а ще тисячі – загинули. Також школярі переглянули фільм «Хайтарма» Ахтема Сеїтаблаєва (першої художньої картини про депортацію кримських татар) та виконали практичну роботу.

“Фільм дуже сподобався і ми рекомендуємо всім його переглянути.  Драма, яка розгортається в ньому, змусила замислитися над історичними паралелями між тими подіями та агресією Росії проти України, що триває протягом 2014-2022 років. В якості надихаючого матеріалу  переглянули відео  про перемогу Джамали на Євробаченні 2016 року та поговорили про її активну допомогу у зборі грошей для ЗСУ та підтримки Україну. Історії двох народів подібні.  Все буде Україна!”, – підвела підсумки уроку представниця Софіїївського ліцею.

Натисніть ТУТ, щоб переглянути фільм прямо зараз.

До ініціативи долучилася ще одна освітянка з Дніпропетровщини – учитель історії та правознавства Криворізької гімназії № 91 Вікторія Ступнік.

18 травня учнівство 8-11 класів Петропавлівського ліцею №2 смт Петропавлівка Дніпропетровської області з ініціативи заступника директора з виховної роботи Варламової Юлії Володимирівни та під керівництвом класних керівників в онлайн форматі теж долучилися до активності. Під час уроку переглянули та обговорили відеоролики про історичну подію; опрацювали комікс від Amnesty International Ukraineознайомилися з історичними особистостями та нашими героями сучасності, які борються за свободу; згадали кримських героїв Марафону написання листів, до якого долучались раніше, а учні 10-Б класу Вадим Курило та Кіра Піцура створили продовження коміксу (мальопису) про трагічні історії 1944 зі своїм баченням майбутнього Криму після війни.
Петропавлівський ліцей №2, смт Петропавлівка, Дніпропетровщина

 

Луганщина

18 травня учні 7-8-х класів СЗШ № 15 міста Сєвєродонецька Луганської області під керівництвом учителя історії Кацімон Алли Миколаївни в онлайн-форматі  теж провели урок до пам’ятної дати.

Педагог пояснила значення термінів «корінні народи», «депортація», «окупація», «анексія», «колаборанти», розповіла про події 1944 року в історії кримськотатарського народу, під час яких майже 200 тисяч людей втратили свій дім, а ще тисячі – загинули. Були проведені історичні паралелі з 2014 роком, коли відбулася окупація російськими військами Кримського півострову, та з 2022 роком, нашим сьогоденням, коли, на жаль,  вже протягом 3-х місяців триває повномасштабна агресія Росії проти України.

Тернопільщина

Того ж дня учні ще однієї школи провели подібний урок в онлайн -форматі, а саме, 5-7класи та 9-10 класи Борщівського ЗЗСО І-ІІІ ст.ім. Я.П.Горошка Борсуківської ОТГ Кременецького району Тернопільської області, під керівництвом учителя історії – Волянюк Лілії Михайлівни.

Протягом уроку учні дізналися значення термінів «корінні народи», «депортація», «окупація», «анексія», «колаборанти» та ознайомилися з трагічними подіями 1944 року, які відбулися в житті корінного народу Крима.

«Після спільного перегляду фільму «Хайтарма» Ахтема Сеїтаблаєва (першої художньої картини про депортацію кримських татар) мої учні усвідомили, що в сучасних умовах ця трагедія потребує особливої уваги», – зазначила учитель.

Учні намалювати свою останню сторінку історії мальопису про трагічні історії 1944 та опублікувати її у соціальних мережах.

Ще одна школа з цього регіону долучилася до заходу. Учні 1(5)-Б гімназійного класу Заліщицької державної гімназії м. Заліщики Тернопільської области під керівництвом учителя основ здоров’я та історії, заслуженого вчителя України Василя Дяківа в онлайн-форматі, ознайомилися з трагедіями кримськотатарського народу у ХХ – початку ХХІ ст. Школярі також висловили своє ставлення з приводу насильства радянської та російської влад над кримськими татарами.

Згадали присутні й відомих постатей кримськотатарського народу, які своєю діяльністю боролися та боряться проти поневолення, насильства, геноциду, який творить та творила російська окупаційна влада.

Учні висловили віру в перемогу України над російськими окупантами і повернення усіх окупованих територій, у тому числі і Криму. І у єдиній Україні кримські татари будуть і далі розвиватися, творити добрі справи для розвитку держави, жити у співдружности, партнерстві та злагоді з усіма іншими народами, що населяють нашу державу.

“Усі, хто чинив і чинить насильство над кримськими татарами, їх дискримінує, понесуть суворе та справедливе покарання, щоб застерегти інших від жорстокости та насильства не тільки над кримськими татарами, але й усією українською нацією, до складу якої вони входять. Пам’ять про трагічні сторінки історії кримських татар у ХХ столітті у часи тоталітарного режиму СРСР буде зберігатися у наших добрих справах, молитвах, підтримці тих, хто цього потребує”, – переконаний Васил Дяків.

 

Миколаївщина

Олександрівський ЗЗСО І- ІІІ ст ім. Т. Г. Шевченка Миколаївської обл. Вознесенського району смт Олександрівка також провів онлайн урок завдяки освітянці Тетяни Мартинюк, що вирішила підтримати важливу подію.

 

Донеччина

У активності взяли участь й учні 6-В та 11-Б класів Краматорської ЗОШ 25 з профільним навчанням (м.Краматорськ, Донецької області ) під керівництвом учителя  історії Гочошвілі Інни в онлайн -форматі.

Протягом уроку юнаки дізналися нові терміни на тему: «корінні народи», «депортація», «окупація», «анексія», «колаборанти» та ознайомилися з трагічними подіями 1944 року в історії кримськотатарського народу.  Під час уроку учні були активні, відповідали на питання та ініціювали проведення дебатів про паралелі з сьогоденням.

УГСПЛ щиро вдячна і вчителям, і учням, які долучилися до вшанування пам’яті жертв геноциду кримськотатарського народу, вчиненого радянським режимом!

Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.

Також може бути корисним

​​​​​​​Узагальнення подій, які були задокументовані Харківською правозахисною групою у Харкові та Харківській області протягом перших 120 днів повномасштабної російсько-української війни (24 лютого – 23 червня 2022 року)

Харківська правозахисна група веде документування міжнародних злочинів (геноцид, злочини проти людяності, воєнні злочини), ймовірно вчинених...

29 Червня 2022

Приєднуйтесь

Робiмо велику справу разом!
Підтримати Стати волонтером Пройти стажування

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: