Публікація

Мережа громадських приймалень УГСПЛ провела серію круглих столів щодо ефективності системи безоплатної правової допомоги

Чи є ефективною система надання безоплатної правової допомоги? Відповідь на це питання шукали учасники круглих столів, що проводились мережею громадських приймалень Української Гельсінської спілки з прав людини. Обговорення у такому форматі відбулись в Сумах, Дніпрі, Маріуполі, Покровську, Торецьку, Слов’янську та Краматорську.

Система надання безоплатної правової допомоги (БПД) повинна гарантувати рівні можливості доступу до правосуддя всіх без обмеження. У 2011 році в Україні був прийнятий Закон «Про безоплатну правову допомогу», але остаточно система надання допомоги за рахунок держави була сформована лише в 2016 році. Сьогодні, через рік після завершення формування системи БПД, настав час проаналізувати – наскільки  суб’єкти БПП забезпечують потреби населення в безплатній правовій допомозі? Чи була створена та система, яка забезпечує кожній людини право на правову допомогу?

20663775_1813068515671678_3684104837061253080_n
м. Торецьк, Донецька область
Покровськ
м. Покровськ, Донецька область

Ситуація, яка склалася в Україні за останні три роки, тільки ускладнила доступ малозабезпечених людей до правосуддя, до захисту прав. Різко збільшилася кількість людей, які потребують безоплатної правової допомоги. Крім системи БПД,  таку допомогу надають недержавні організації, серед який найбільш потужнішими є мережа громадський приймалень Української Гельсінської спілки з прав людини, мережа ГС «Мережа  правового розвитку», гаряча телефонна лінія «Юридичної сотні» та ін.

20525749_468684213497653_2242990632177479768_n
м. Маріуполь, Донецька область
20767929_1943310485925299_9055312612826557693_n
м. Дніпро

Наприкінці липня та на початку серпня громадські приймальні УГСПЛ провели круглі столи у Сумах, Дніпрі, Маріуполі, Покровську, Торецьку, Слов’янську та Краматорську. Під час заходів учасники обговорювали наступні аспекти:

  • Як реалізуються норми Закону в повсякденному житті усіма суб’єктами надання безоплатної первинної та вторинної допомоги?
  • Чи повною мірою дотримується порядок надання такої допомоги?
  • Наскільки доступні правові послуги для кожного громадянина, що має на них право, та як забезпечується їх якість?
  • У чому полягає ефективність комунікації заявників, державних установ та громадських організацій, що надають безоплатну правову допомогу?
  • Яка роль громадських організацій, які надають безкоштовну правову допомогу в державній системи БПП?
м. Слов'янськ
м. Слов’янськ
м. Суми
м. Суми

До прикладу, помічниця координатора громадської приймальні УГСПЛ у Сумах Наталія Єсіна продемонструвала присутнім рейтинг категорій звернень громадян до їхньої організації. За показниками найчастіше клієнтами стають вимушені переселенці, пенсіонери, самотні матері та члени багатодітних сімей.

«Ми всебічно намагаємося підвищувати компетенцію громадян та представників структур, котрі покликані вирішувати проблеми клієнтів. За останні півтора року громадська приймальня УГСПЛ у Сумах реалізувала 112 просвітницьких заходів для різних категорій осіб. Частіш за все інформування відбувається через засоби масової інформації, соціальні мережі, підготовку рекомендацій, проведення тренінгів, круглих столів, презентацій тощо», – розповіла Наталія Єсіна.

Метою круглих столів також є аналіз стану дотримання норм Закону України «Про безоплатну правову допомогу» в Донецькій, Дніпропетровській на Сумських областях, організації системи надання безоплатної правової допомоги, взаємодії державних та недержавних суб’єктів надання правових послуг, виявлення проблем та шляхи їх подолання.

Підготувала Тетяна Гончарук

Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.

Також може бути корисним

Приєднуйтесь

Робiмо велику справу разом!
Підтримати Стати волонтером Пройти стажування