Публікація

Хто є власником “Інтеру”?

27 лютого 2006 року відбулось представлення доповіді Інституту медіа права «Прозорість медіа власності в Україні напередодні виборів» та її обговорення. У межах доповіді було презентовано ексклюзивну інформацію – детальну схему медіа власності одного з найбільших телеканалів України – телеканалу «Інтер». Схема власності охоплює 3-5 рівнів засновників. Вся інформація зібрана Інститутом Медіа Права з відкритих джерел. Доповідь також мала на меті продемонструвати журналістам, як правильно використовувати механізми офіційного збору інформації. У межах обговорення пропонувалось визначити, які кроки мають бути здійснені для підвищення рівня прозорості медіа власності. В обговоренні пріийняли участь провідні фахівці у галузі мас-медіа, органів державної влади, засобів масової інформації та громадських організацій, зокрема Тарас Шевченко (директор Інституту медіа права), Микола Томенко (віце-прем’єр-міністр України Уряду Юлії Тимошенко), Ігор Курус (заступник Голови Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення), Володимир Яворський (директор програм Української Гельсінської спілки з прав людини), Вячеслав Якубенко (адвокат, кандидат юридичних наук).

Раніше УГСПЛ уже поширювала інформацію про власників 10 національних телеканалів. Інститут медіа права продовжив цю традицію і сьогодні оприлюднив схему контролю над одним з найбільших українських національних телеканалів – каналу Інтер.

Загальний висновок, який був зроблений в ході обговоренні – українські телеканали контролюються оффшорними компаніями.

Директор Інституту Медіа Права заявив, що на сьогодні Україна не дотримує європейських стандартів у частині прозорості медіа-власності, необхідної для того, щоб громадяни могли чітко розуміти “чому той або інший засіб масової інформації подає ту або іншу інформацію”, а також для того, щоб орієнтуватися “чому одні ЗМІ сприятливо відносяться до однієї політичної сили і критично до іншої”. Т.Шевченко також відзначив, що ситуація з телеканалами значно гостріше, ніж із друкованими ЗМІ.

У ході доповіді Інститутом Медіа Права також була обнародувана схема медіа-власності телеканалу “Інтер”. Схема власності охоплює 3-5 рівнів засновників. Інституту, за словами Т.Шевченко, удалося довідатися про власників телеканалу “Інтер”. Він повідомив, що Національна рада з питань телебачення і радіомовлення такі дані надати відмовилась, посилаючись на те, що це – інформація каналів. Інститут у цьому зв’язку звернувся в Головне міжрегіональне управління статистики в м. Києві . Відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру підприємств і організацій, засновниками ЗАТ “Українська незалежна ТВ-корпорація” (телеканал “Інтер”) є асоціація “Діловий світ ” (51%), ТОВ “Пегас телебачення” (20%) і московське ГРТ (29%).

У свою чергу 82,5% ТОВ “Пегас Телебачення” володіє Ігор Плужніков (ред. – член СДПУ(о). Але, як повідомив Т.Шевченко, ця людина вмерла (ред. – у червні 2005 року), а про нового власника не відомо, оскільки дані про засновників були отримані Інститутом Медіа Права в грудні, а інформація в Головному міжрегіональному управлінні статистики в м. Києві була за станом на жовтень. Іншими 17,3% ТОВ “Пегас телебачення” володіє компанія “Пегас Энд Оверсиз Сейлз Лімітед”, заснована на Британських Віргінських островах, отже – в оффшорній зоні.

Що стосується ГРТ (Росія), то Т.Шевченко проінформував, що в державному реєстрі даних немає, але, відповідно до неофіційної інформації, ГРТ засновано групою російських банків, “близьких до Кремля”. Третій власник “Інтера” – асоціація “Діловий світ ” – заснована п’ятьма компаніями: ТОВ “Берстед Україна”, ТОВ “Р.І.Ф.-Сервіс”, ТОВ “Плау Ентерпрайзес”, ЗАТ СК “Сіндек” і адвокатською фірмою “Коннов і Созановський”. У свою чергу більшістю акцій цих компаній володіє компанія “Берстед Лімітед”, заснованою на Британських Віргінських островах. Також з’ясувалося, що вона має невеликий відсоток у ТОВ “Пегас телебачення”.

„На сьогодні, взнати справжнього власника, тобто фізичну особу, фактично не можливо. Новий закон про телебачення і радіомовлення тільки заплутує ситуацію, стимулюючи створення закритих схем. Проте така інформація потрібна з огляду на необхідність оцінки інформації, яку подає телеканал, а також чому той чи інший канал отримує преференції з боку Національної ради з питань телебачення і радіомовлення”, – зазначив на презентації цього дослідження Виконавчий директор УГСПЛ Володимир Яворський

А також по темі  

УГСПЛ

Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.

Приєднуйтесь

Робiмо велику справу разом!
Підтримати Стати волонтером Пройти стажування