ГОЛОВУВАННЯ НІМЕЧЧИНИ У РАДІ ЄС: ШАНС ДЛЯ ЗАГАЛЬНОЄВРОПЕЙСЬКОЇ СТРАТЕГІЇ ЩОДО ВРЕГУЛЮВАННЯ ЗБРОЙНОГО КОНФЛІКТУ НА СХОДІ УКРАЇНИ - Українська Гельсінська спілка з прав людини
Повернутись назад

ГОЛОВУВАННЯ НІМЕЧЧИНИ У РАДІ ЄС: ШАНС ДЛЯ ЗАГАЛЬНОЄВРОПЕЙСЬКОЇ СТРАТЕГІЇ ЩОДО ВРЕГУЛЮВАННЯ ЗБРОЙНОГО КОНФЛІКТУ НА СХОДІ УКРАЇНИ

Заяви

Заява міжнародної платформи CivilM+ від 30 червня 2020 року

Враховуючи, що 1 липня Німеччина розпочне своє піврічне головування у Раді Європейського Союзу, Платформа CivilM+ закликає німецький уряд використати цей час, аби дати новий імпульс врегулюванню збройного конфлікту на Донбасі. Відновлення миру в регіоні має велике значення для безпеки, політичної стабільності та захисту прав людини у всій Європі.

Ми повністю підтримуємо необхідність боротьби з пандемією та реалізацію антикризових заходів, які Німеччина оголосила пріоритетом свого головування у Раді ЄС. Не менш важливими є і інші оголошені цілі, серед яких боротьба зі зміною клімату, міграційна політика, відносини з Великобританією, запровадження передових цифрових технологій.

Впевнені, що питання врегулювання російсько-українського конфлікту має стояти поруч із цими важливими пунктами у програмі головування Німеччини у Раді ЄС. Зокрема, Німеччина має лишатися активним посередником у переговорах між Росією та Україною, використовуючи авторитет, експертизу та вплив у цих країнах та у ЄС для просування миру та відновлення українських кордонів на засадах норм міжнародного права.

Ми спостерігали із занепокоєнням за ескалацією бойових дій у травні 2020 року та різким зростанням кількості жертв серед цивільного населення. Враховуючи нестабільну ситуацію з безпекою та зростаючу напругу в рамках Мінського процесу, ми впевнені, що підтримка та чітка позиція Європейського Союзу зможуть, щонайменше, стримати сторони від демаршів, політичного шантажу та погроз виходу з переговорного процесу, а як максимум – задати новий тон для конструктиву та пошуку рішень із мирного врегулювання збройного конфлікту.

Серед конкретних заходів, які ми, представники громадянського суспільства України, Росії та ЄС, вважаємо необхідними – продовження санкцій щодо Російської Федерації та тиск на Росію для забезпечення безперешкодного доступу незалежних моніторів на територію підконтрольних їй «Л/ДНР». Важливо також продовжувати консультації з урядом України щодо ратифікації Римського статуту, розробки концепції перехідного правосуддя, боротьби з безкарністю та гармонізації національного кримінального законодавства з міжнародним правом.

Щодо східноєвропейської політики загалом, виступаємо за продовження та зміцнення програми Східного партнерства ЄС. Пропонуємо організувати в рамках німецького головування зустріч ЄС на високому рівні для узгодження подальших кроків Євросоюзу для припинення війни та підтримки регіону, постраждалого в результаті конфлікту, за участі представників українського та міжнародного громадянського суспільства.

Розуміючи, що суттєві бюджетні кошти ЄС будуть направлені на подолання наслідків пандемії, вважаємо доцільним все ж передбачити у семирічному середньостроковому бюджеті ЄС необхідні ресурси для просування Східного партнерства. У Німеччині вже успішно функціонує федеральна програма підтримки співробітництва громадянського суспільства ЄС з партнерами в Україні та інших країнах Східного партнерства. Рекомендуємо Німеччині, у рамках свого головування, просувати розширення таких програм та їх фінансової підтримки як на рівні ЄС, так і на національному рівні країн членів. Такі програми дадуть новий поштовх демократичним трансформаціям у регіоні.

Зі свого боку, члени Платформи CivilM+ готові брати участь у розробці суспільнополітичних заходів щодо врегулювання збройного конфлікту на сході України та подолання його наслідків в Україні та за її межами. Ми продовжимо надавати експертну оцінку та інформацію безпосередньо із зони конфлікту на сході України та про поточні події в Росії та Україні. Також, ми готові підтримувати розслідування воєнних злочинів та порушень прав людини, розвивати діалогові та миротворчі ініціативи, супроводжувати міжнародні перемовини щодо Донбасу та сприяти участі населення у відновленні регіону та подоланні наслідків пандемії.

Впевнені, що консолідовані дії Європейського Союзу щодо врегулювання російсько-українського конфлікту є важливою передумовою для встановлення та підтримки сталого миру, верховенства права, демократії та прав людини у всьому регіоні Східного партнерства. Вважаємо, що Німеччина має унікальний потенціал для просування цих цінностей в рамках головування у Раді ЄС.

Підписанти:

«Країна вільних людей», Україна

Луганський правозахисний центр «Альтернатива», Україна

Truth Hounds, Україна

Українська Гельсінська спілка з прав людини, Україна

Харківська правозахисна група, Україна

Центр громадянських свобод, Україна

Центр громадських ініціатив «Ідеї змін», Україна

Гельсінська громадянська асамблея, Франція

«Громадянин і Армія», Росія

Меморіал Німеччини

Міжнародна федерація за права людини FIDH, Франція

Правозахисний центр «Меморіал», Росія

DRA, Німеччина

Самуель Года, Словацька асоціація зовнішньої політики (SFPA), експерт Платформи CivilM+

Для довідки:

Міжнародна відкрита платформа CivilM+ була створена у 2017 році. До неї входять 19 організацій та три незалежних експерта з України, Нідерландів, Німеччини, Польщі, Росії та Франції. В рамках CivilM+ вони роблять свій внесок до мирного врегулювання конфлікту на Донбасі: інформують уряди та громадськість своїх країн про збройний конфлікт на сході України, реалізують проекти в сферах миротворчості, перехідного правосуддя, діалогу та прав людини.

За додатковою інформацією звертайтеся, будь ласка, до Секретаріату Платформи.

Юлія Ернер, координаторка – [email protected].

З медіа-запитами, звертайтеся, будь ласка, до Ірини Яковлєвої, координаторки з питань комунікацій – [email protected]