Публікація

ЄСПЛ констатував протиправну діяльність так званих «титушок» проти мирних зібрань в Україні

Сьогодні, 18 червня 2019 року Європейський суд з прав людини своїм рішенням констатував порушення Європейської Конвенції зі сторони України в справах щодо подій 2010 року, в яких вперше в історії України для розгону активістів влада застосувала т. зв. «титушок».

20 травня 2010 року в Україні влада вперше застосувала т. зв. «титушок» – в той день задля розгону мирної ходи було застосовано агресивно налаштованих «цивільних». Тоді такого терміну ще не існувало і він з’явився згодом. В той день в Харкові почалося знищення дерев в парку ім. Горького.

Лісоруби при підтримці «спортсменів» на очах міліції активно застосовували насильство щодо протестувальників, після чого останніх затримувала міліція та притягувала до адміністративної відповідальності. Багато активістів отримали строки ув’язнення та відбували покарання в установах міста Харкова. Пізніше така ж сама «схема» була застосована на Майдані.

Сьогодні, 18 червня 2019 року, ЄСПЛ прийняв рішення в якому наголосив на низці порушень Європейської Конвенції зі сторони влади України:

  1. Порушення статті 3 Конвенції стосовно відсутності належного розслідування подій зі сторони правоохоронних органів;
  2. Порушення статті 6 Конвенції (право на справедливий суд) в справах заявників, яких було притягнуто до адміністративної відповідальності;
  3. Порушення статті 11 Конвенції стосовно притягнення до адміністративної відповідальності двох заявників, яким були призначені терміни адміністративного арешту.

Важливо, що в даному випадку ЄСПЛ на міжнародному рівні вказав на неприйнятність використання приватних охоронних агентів задля розгону мирних зібрань.

  1. Порушення статті 11 Конвенції (право на мирні зібрання) через те, що держава не змогла:

(і) належним чином врегулювати застосування сили працівниками муніципальної охорони;

(іі) належним чином організувати розділення відповідальності з дотримання порядку проміж муніципальною охороною та міліцією, що також дало б змогу ідентифікувати персонал задіяних охоронних фірм;

(ііі) забеспечити дотримання правил щодо адекватного ідентифікування осіб, яким дозволено застосовувати силу;

(іv) розтлумачити рішення міліції щодо не втручання якимось чином, який би дозволів контролювати зіткнення

Рішення ЄСПЛ: http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-193877

Дане судове рішення стало можливим виключно завдяки підтримці та зусиллям Харківської правозахисної групи (ХПГ) та, на останньому етапі, зусиллям УГСПЛ.

Фото 24tv.ua, blogs.pravda.com.ua

Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.

Також може бути корисним

Складний, але продуктивний діалог: фахівці КМДА, Національної поліції та районних держадміністрацій обговорюють стихійні ромські поселення

16 вересня 2019 року розпочався перший день тренінгу “Взаємодія органів місцевого самоврядування та Національної поліції...

17 Вересня 2019

Приєднуйтесь

Робiмо велику справу разом!
Підтримати Стати волонтером Пройти стажування

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: