760 днів повномасштабної війни в Донецькій області (крім м. Маріуполя): узагальнення подій
У цій публікації подається узагальнення інформації, зібраної приймальнями УГСПЛ у Донецькій області, у рамках глобальної...
13 April 2024
06.07.2010
В кінці травня цього року Українська Гельсінська спілка з прав людини опублікувала статтю юриста УГСПЛ Максима Щербатюка, в якій йшлося про те, що Уповноважений Верховної Ради з прав людини звернулася до Президента з вимогою ухвалити закон, який вже давно було ухвалено.
Ніна Карпачова не погодилась з аргументами юриста, і звернулася з вимогою спростувати наведену інформацію. До вашої уваги текст листа Уповноваженого та реакція на нього Максима Щербатюка.
Відповідь Максима Щербатюка
Шановна Ніна Іванівна
У відповідь на Ваш лист № 11.3-1163-10-70 від 17 червня 2010 року повідомляю наступне.
Із Вашого звернення до Президента України «Щодо захисту соціальних прав дітей з малозабезпечених сімей, сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування» від 26 травня 2010 року чітко не випливає те, що у Ваших намірах є підготовка саме змін до існуючого законодавства з метою встановлення розміру державної допомоги по догляду за дитиною до трьох років, допомоги на дітей одиноким матерям та державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям у розмірі, не нижчому від прожиткового мінімуму. Більше того із контексту, який був поданий ЗМІ щодо Вашого звернення, випливає саме намір розробки нового законодавчого акту.
Також необхідно відмітити, що і на сьогодні у чинному законодавстві є правова норма, яка встановлює допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку для застрахованих осіб у розмірі, не менше розміру прожиткового мінімуму. Це законодавче положення визначено у ст. 43 ЗУ «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням». Дію цієї правової норми у 2007 році було зупинено, а 28 грудня 2007 року Законом України N 107-VI це положення було виключено. Водночас згідно із Рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 р. N 10-рп/2008 таке виключення визнано неконституційним, а отже дана правова норма залишається чинною.
Проблемою є те, що для того, щоб використати цю можливість людині необхідно пройти дуже важкий судових захист своїх прав.
Щодо Вашого наміру направити пропозиції Президенту України по внесенню саме змін до існуючого законодавства то можу лише вітати такий крок, так само як і пропозиції доручити Головному контрольно-ревізійному управлінню України разом із Генеральною прокуратурою України здійснити перевірку збереження та законності використання коштів дітей сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
З повагою,
Максим Щербатюк
юрист Української Гельсінської спілки з прав людини
Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.
У цій публікації подається узагальнення інформації, зібраної приймальнями УГСПЛ у Донецькій області, у рамках глобальної...
13 April 2024
Після повномасштабного вторгнення Росії трудові відносини між роботодавцем та працівником регулюються, першочергово, Законом «Про організацію...
04 April 2024
В Парламенті зареєстровані два взаємопов’язані законопроєкти: «Про спеціальні місії» (реєстр. 11103 від 20.03.2024) (далі —...
26 March 2024
18 – 19 березня у Варшаві відбувся круглий стіл на тему «Відшкодування збитків і втрат,...
26 March 2024