![](https://www.helsinki.org.ua/wp-content/uploads/2024/06/image_2024-06-28_16-42-52-380x145.png)
Доля осіб, які незаконно оселилися в окупованому Криму: дослідження
З 2014 року Росія як держава-окупант проводить системну політику, спрямовану на зміну демографічного складу населення...
28 June 2024
06.07.2010
В кінці травня цього року Українська Гельсінська спілка з прав людини опублікувала статтю юриста УГСПЛ Максима Щербатюка, в якій йшлося про те, що Уповноважений Верховної Ради з прав людини звернулася до Президента з вимогою ухвалити закон, який вже давно було ухвалено.
Ніна Карпачова не погодилась з аргументами юриста, і звернулася з вимогою спростувати наведену інформацію. До вашої уваги текст листа Уповноваженого та реакція на нього Максима Щербатюка.
Відповідь Максима Щербатюка
Шановна Ніна Іванівна
У відповідь на Ваш лист № 11.3-1163-10-70 від 17 червня 2010 року повідомляю наступне.
Із Вашого звернення до Президента України «Щодо захисту соціальних прав дітей з малозабезпечених сімей, сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування» від 26 травня 2010 року чітко не випливає те, що у Ваших намірах є підготовка саме змін до існуючого законодавства з метою встановлення розміру державної допомоги по догляду за дитиною до трьох років, допомоги на дітей одиноким матерям та державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям у розмірі, не нижчому від прожиткового мінімуму. Більше того із контексту, який був поданий ЗМІ щодо Вашого звернення, випливає саме намір розробки нового законодавчого акту.
Також необхідно відмітити, що і на сьогодні у чинному законодавстві є правова норма, яка встановлює допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку для застрахованих осіб у розмірі, не менше розміру прожиткового мінімуму. Це законодавче положення визначено у ст. 43 ЗУ «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням». Дію цієї правової норми у 2007 році було зупинено, а 28 грудня 2007 року Законом України N 107-VI це положення було виключено. Водночас згідно із Рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 р. N 10-рп/2008 таке виключення визнано неконституційним, а отже дана правова норма залишається чинною.
Проблемою є те, що для того, щоб використати цю можливість людині необхідно пройти дуже важкий судових захист своїх прав.
Щодо Вашого наміру направити пропозиції Президенту України по внесенню саме змін до існуючого законодавства то можу лише вітати такий крок, так само як і пропозиції доручити Головному контрольно-ревізійному управлінню України разом із Генеральною прокуратурою України здійснити перевірку збереження та законності використання коштів дітей сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
З повагою,
Максим Щербатюк
юрист Української Гельсінської спілки з прав людини
Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.
З 2014 року Росія як держава-окупант проводить системну політику, спрямовану на зміну демографічного складу населення...
28 June 2024
З 2014 року Росія як держава-окупант проводить системну політику, спрямовану на зміну демографічного складу населення...
28 June 2024
Виклики, що постали перед Україною спочатку з гібридним, а опісля, і повномасштабним вторгненням Росії, перетворили...
28 June 2024
Застосування санкцій сьогодні є поширеним заходом в Україні з огляду на необхідність реагування на виклики...
28 June 2024