Держкомнацміграцій відповість за нецільове використання бюджетних коштів - Українська Гельсінська спілка з прав людини
Повернутись назад

Держкомнацміграцій відповість за нецільове використання бюджетних коштів

Новина

Перевірка , проведена Рахунковою палатою України встановила, що Держкомнацміграції та його установи на місцях на неналежному рівні здійснювали управління бюджетними коштами, що виділялися у 2003-2004 роках для надання допомоги біженцям та створення пунктів розміщення незаконних мігрантів, – повідомляє прес-служба рахункової палати. Матеріали перевірки направлено в Генеральну прокуратуру України.

Середньомісячна вартість утримання одного біженця у пункті тимчасового їх розміщення коштувала бюджету України у 2003 році 811 гривень, у 2004 – 848 гривень. Водночас задекларований рівень соціального захисту громадян України на ці роки становив 342 грн. та 362 грн. на одну особу і, фактично, державою не забезпечувався.

Аудитори виявили, що не за цільовим призначенням використано 1, 6 млн. грн. бюджетних коштів, неефективно – 1,3 млн. грн., з порушенням чинного законодавства -6,8 млн.грн., у тому числі з недотриманням вимог Закону України “Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” – 6,4 млн. гривень.

Використання Держкомнацміграції бюджетних коштів супроводжувалося необґрунтованими управлінськими рішеннями. Вкладання бюджетних коштів Держкомнацміграції у створення двох додаткових пунктів розміщення біженців, при тому, що заповнюваність функціонуючого Одеського пункту становить лише 18,4 відс., спричиняє значні невиправдані витрати з державного бюджету. Одеський пункт тимчасового розміщення біженців (ПТРБ) спроможний забезпечити тимчасовим житлом щорічно не менше 1000 осіб або втричі більше, ніж набули таке право в Україні у 2004 році.

Рішення Держкомнацміграції щодо створення додатково ще двох пунктів (Яготинського, в Київській області, на 457 ліжко-місць, та Перечинського, в Закарпатській області ПТРБ, на 100 ліжко-місць) були необґрунтованими, а придбання та реконструкція приміщень під них зумовлює неефективне використання 13,7 млн. грн. бюджетних коштів.

Розпорядженнями Кабінету Міністрів України № 803-р та № 637-р Держкомнацміграції (на його ініціативу) було передано від Міноборони два військові містечка ( містечко №7, Журавичі, Волинська область, та № 1, Розсудів, Чернігівська область), що сприяло Держкомнацміграції в організації підприємницької діяльності, за напрямами, віднесеними до повноважень інших відомств.

Ці громіздкі майнові комплекси (військове містечко №7 включає 77 будівель та споруд, розміщених на земельній ділянці 601,4 га, містечко №1, відповідно, 49 будівель та споруд на 33,05 га) у декілька разів перевищують потребу приміщень для перебування незаконних мігрантів і вимагають значних витрат з державного бюджету для їх утримання та обслуговування.

Створення Держкомнацміграції пунктів тимчасового перебування незаконних мігрантів на базі містечок розформованих військових частин та ухилення від прийняття у Держприкордонслужби облаштованого для тримання незаконних мігрантів місця “Павшине”, виходячи з пропозицій переможців тендерів, укладених з ними договорів підряду та проектно-коштористної документації на реконструкцію об´єктів під ці пункти, спричинить неефективне використання бюджетних коштів у обсязі 52,7 млн.гривень.

Як виявили аудитори, Держкомнацміграції для розселення в майбутньому незаконних мігрантів у Волинському містечку № 7 відвів 10 будівель, а у Чернігівському – 9. Для використання решти державного майна керівництвом Держкомнацміграції було утворено три державні підприємства: Журавичівське лісомисливське господарство та два підприємства з надання комунальних послуг “Стратег” і “Розсудів”, напрями діяльності яких не відповідають завданням, покладеним на цей центральний орган виконавчої влади.

РУПОР