Публікація

Чергова спроба врегулювати право на мирні зібрання


Основними тенденціями парламентської активності парламенту у сфері прав людини стали:

– внесення законопроекту, який змінює порядок діяльності органів податкової служби в Україні;
– подання до Верховної Ради України, законопроектів направлених на зміну регулювання у оподаткуванні суб’єктів малого підприємництва, а також встановлення єдиного соціального внеску;
– чергова спроба врегулювати право на мирні зібрання.

Законопроекти зареєстровані у Верховній Раді України за період 15.01.2007-19.01.2007 р.:

1. Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення неупередженого ставлення засобів масової інформації до свободи політичних дебатів. (№ 3002 від 15.01.2007 р., подання – народний депутат – Герман Г.М.(Партія Регіонів)).
Цим законопроектом пропонується внести зміни до законодавства яке визначає діяльність засобів масової інформації визначивши, що засоби масової інформації України всіх форм власності, за винятком тих, засновниками яких є політичні партії, зобов’язані надавати рівні умови у висвітленні діяльності парламентських партій, подавати різні (мінімум – дві) точки зору, висвітлюючи аспекти діяльності влади та опозиції.

2. Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо діяльності органів державної податкової служби в Україні). (№ 3008 від 16.01.2007 р., подання – народних депутатів – Бичков С.А.(Наша Україна), Стретович В.М. (Наша Україна)).
Цим законопроектом передбачається:
– реорганізація підрозділів податкової міліції Державної податкової адміністрації України та передачі їх функцій та штатної чисельності до Міністерства внутрішніх справ України;
– врегулювання статусу податкових роз’яснень, створення рівних умов використання податкових роз’яснень усіма платниками податку;
– встановлення відповідальності працівників органів державної податкової служби у разі невиконання вимог, встановлених законами з питань оподаткування, а також суми, що підлягає відшкодуванню у повному обсязі, у разі порушення працівниками податкових органів прав платника податків;
– визначення активів платника податків, на які поширюється право податкової застави;
– внесення змін до порядку та процедури проведення податковими органами виїзних перевірок платників податків. Зокрема законопроектом у цій частині передбачається:
– здійснення позапланових виїзних перевірок виключно за рішенням суду;
– вилучення оригіналів первинних документів, зупинення операцій на рахунках в установах банків здійснюється податковими органи виключно за рішенням суду;
– заборона податковим органам до ухвалення відповідного рішення судом опечатувати каси, касові приміщення, склади та архіви платників податків.

3. Проект Закону про єдиний соціальний податок. (№3004 від 16.01.2007 р., подання – народних депутатів – Бичков С.А.(Наша Україна), Стретович В.М. (Наша Україна)).
Законопроектом передбачається введення в Україні єдиного соціального податку та консолідація в одному контролюючому органі виконання подібних для усіх фондів функцій, а саме: збору коштів, формування та ведення інформаційної системи відомостей про платників єдиного соціального податку, забезпечення звітності, здійснення контролю за повнотою та своєчасністю справляння єдиного соціального податку. Єдиний соціальний податок не включає і не замінює страхові внески до Фонду соціального страхування від нещасних випадків, які сплачуються окремо і незалежно від єдиного соціального податку.

4. Проект Закону про єдиний податок суб’єктів малого підприємництва. (№ 3012 від 16.01.2007 р., подання – народних депутатів – Бичков С.А.(Наша Україна), Стретович В.М. (Наша Україна)).
Законопроектом пропонується визначити умови, порядок обчислення, сплати платниками податку єдиного податку. Передбачається, зокрема, що єдиний податок сплачується суб’єктами малого підприємництва, які обрали за власним бажанням сплату цього податку на заміну сплати визначених законом податків і зборів (обов’язкових платежів).
Відповідно до проекту, зареєструватись платниками податку можуть лише суб’єкти малого підприємництва, у трудових відносинах з якими (включаючи членів їх сімей) протягом року перебуває не більше 20 найманих осіб, та обсяг оподатковуваного доходу яких не перевищує 3 млн. грн. на рік. Також встановлено перелік осіб, які не підлягають реєстрації платниками єдиного податку. Регламентовано порядок переходу на сплату єдиного податку та перехід від сплати податку на загальну систему.
Проектом визначено порядок формування об’єкта оподаткування (оподатковуваного доходу), до якого включаються доходи від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), прибуток від відчуження інвестиційних активів, пасивні доходи, доходи від здійснення бартерних (товарообмінних) операцій. Також надано вичерпний перелік надходжень, що не включаються до оподатковуваного доходу.
Всі платники єдиного податку, як фізичні, так і юридичні особи, згідно з проектом, сплачують: 15 відсотків з прибутку від відчуження інвестиційних активів; 6 відсотків з пасивних доходів; 10 відсотків з доходів від здійснення бартерних (товарообмінних) операцій.

5. Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо бюджетного фінансування загальноосвітніх закладів). (№ 3014 від 16.01.2007 р., подання – народних депутатів – Бичков С.А.(Наша Україна), Стретович В.М. (Наша Україна)).
Цей законопроект пропонується скасування будь-яких умов, за якими навчальні заклади дискримінуються в залежності від форми власності. У цьому зв’язку законопроектом передбачено, що держава забезпечує за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів нормативне обов’язкове бюджетне фінансування загальної середньої освіти та позашкільної освіти з урахуванням забезпечення державних стандартів освіти і необхідних умов освітнього процесу, незалежно від форми власності закладів освіти. Тобто, таке фінансування повинно забезпечувати право дитини на безоплатну дошкільну освіту в державних і комунальних дошкільних навчальних закладах або часткову компенсацію витрат батьків або осіб, які їх замінюють, на дошкільну освіту в приватних дошкільних навчальних закладах. Розмір такої компенсації визначається за нормативами обов’язкового бюджетного фінансування позашкільної освіти.

6. Проект Закону про приєднання України до Другого Факультативного протоколу до Міжнародного пакту про громадянські і політичні права, що стосується скасування смертної кари. (№ 0057 від 18.01.2007 р., подання – Президент України).
Цілями та завданнями законопроекту є виконання внутрішньодержавних процедур, необхідних для набрання чинності Протоколом.

7. Проект Закону про свободу мирних зібрань. (№ 2646-1 від 17.01.2007 р., подання – народний депутат – Фельдман О.Б.(БЮТ)).
Цей законопроект є альтернативним до законопроекту №2646 (поданий н.д. – Удовенко) і ще однією спробою врегулювати право особи збиратись мирно та проводити мітинги, демонстрації, походи та інші мирні зібрання.

Підписання і накладення вето на закони Президентом України за період 15.01.2007-19.01.2007 р:

1. Відповідно до частини другої статті 94 Конституції України Президент повернув зі своїми пропозиціями для повторного розгляду Верховною Радою Закон «Кабінет Міністрів України». Заява Президента України щодо ветування – http://www.president.gov.ua/news/data/1_13142.html .

Робота комітетів Верховної Ради України за період 15.01.2007-19.01.2007 р:

1. Комітет з питань соціальної політики та праці рекомендує Верховній Раді прийняти за основу проект закону про внесення змін до деяких законів України з питань загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Законопроектом №2511 пропонується закріпити нормами законів про загальнообов’язкове державне соціальне страхування вимоги щодо представлення звітів відповідних фондів соціального страхування та Пенсійного фонду Кабінету Міністрів України, їх публікації у засобах масової інформації, а також впровадити державну реєстрацію нормативно-правових актів цих фондів, які зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян.

2. Комітет у закордонних справах рекомендує парламенту направити на доопрацювання проекти законів про внесення змін до законів “Про ратифікацію Європейської Хартії регіональних мов або мов меншин”, “Про регіональні мови та мови меншин”, “Про місцеве самоврядування в Україні” (щодо регіональних мов та мов меншин) та Цивільного процесуального кодексу України (щодо усунення мовної дискримінації)
Основними недоліками зазначених законопроектів №№ 2344, 2345, 2346 , 2347, на яких акцентували увагу члени Комітету, є те, що вони за численними положеннями суперечать Європейській Хартії регіональних мов або мов меншин.
УГСПЛ вже неодноразово зазначала про не відповідність цих законопроектів, які направлені на посилення захисту лише однієї мови (російської), Європейській Хартії регіональних мов.

3. Комітет з питань соціальної політики та праці рекомендує парламенту прийняти за основу проект закону про соціальний діалог в Україні.
Законопроект № 2748 визначає правові засади організації та порядку ведення соціального діалогу в Україні щодо вдосконалення трудових, соціально-економічних відносин, досягнення взаєморозуміння та громадської злагоди в суспільстві

4. Комітет з питань соціальної політики та праці рекомендує парламенту подолати вето Президента України на Закон України “Про внесення змін до Закону “Про державні гарантії відновлення заощаджень громадян України”.

5. Комітет з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування рекомендує парламенту прийняти за основу проект закону про внесення змін до Закону “Про житловий фонд соціального призначення”.

6. Народні депутати пропонують внести зміни до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення неупередженого ставлення засобів масової інформації до свободи політичних дебатів.
Зокрема, законопроектом № 3002 пропонується доповнити положеннями, згідно з якими: “Друковані засоби масової інформації всіх форм власності, за винятком тих, засновниками яких є політичні партії, зобов’язані надавати рівні умови у висвітленні діяльності парламентських партій, подавати різні (мінімум – дві) точки зору, висвітлюючи аспекти діяльності влади та опозиції.

7. Комітет з питань прав людини, національних меншин і міжнаціональних відносин рекомендує парламенту відхилити проект про внесення змін до закону “Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків”.

Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.

Приєднуйтесь

Робiмо велику справу разом!
Підтримати Стати волонтером Пройти стажування