Бот, що допоможе скласти заяву до суду про встановлення факту смерті зниклого військового
До юристів громадських приймалень Української Гельсінської спілки з прав людини часто звертаються родини загиблих військових,...
23 April 2024
27.11.2017
Президенту України П.О. Порошенку
Голові Верховної Ради України А.В. Парубію
Головам фракцій Верховної Ради України
Народним депутатам України
ЗАЯВА УКРАЇНСЬКИХ ПРАВОЗАХИСНИХ ОРГАНІЗАЦІЙ
З ВИМОГОЮ ПОВЕРНУТИ НА ДООПРАЦЮВАННЯ ЗАКОНОПРОЕКТ № 7163
«Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України над тимчасово окупованими територіями в Донецькій та Луганській областях»
Українські правозахисні організації, які з самого початку агресії Російської Федерації проти України опікуються питаннями захисту прав людини в ході збройного конфлікту, документуванням злочинів проти людяності та воєнних злочинів на окупованих територіях та правовою допомогою жертвам конфлікту звертаються до вас із вимогою не допустити ухвалення недосконалого законодавчого врегулювання державної політики щодо збройного конфлікту на Сході України та окупації Криму.
6 жовтня 2017 року законопроект № 7163, визначений Президентом України, як невідкладний, було прийнято Верховною Радою України в першому читанні. Текст законопроекту був направлений до профільного комітету з питань національної безпеки та оборони на доопрацювання. 17 листопада члени профільного комітету, розглянувши понад 600 поправок, затвердили оновлений текст законопроекту і направили його до Верховної Ради з рекомендацією проголосувати в цілому за законопроект у другому читанні. Станом на 27 листопада порівняльну таблицю з прийнятими поправками на офіційному порталі Верховної Ради досі не опубліковано. Вимагаємо припинити непрозорий розгляд законопроекту всупереч Регламенту ВРУ.
Загалом, вітаючи ініціативу органів влади на четвертому році збройного конфлікту на території України законодавчо врегулювати питання збройної агресії РФ та відзначаючи позитивні тенденції законопроекту такі як:
1. визначено РФ як державу-агресора, яка спричинила виникнення збройного конфлікту;
2. часткове посилання на норми міжнародного гуманітарного права;
3. правовий режим альтернативний режиму антитерористичної операції;
4. визначено чітку структуру підпорядкування силових підрозділів України при залученні до збройного конфлікту;
5. зазначено, що Україна зі своєї сторони буде здійснювати дипломатичні, санкційні та інші заходи з метою відновлення власної територіальної цілісності у межах міжнародно визнаного державного кордону;
6. визначено загальний намір держави щодо захисту цивільного населення в Донецькій та Луганській областях;
7. закріплено спробу проводити документування подій на непідконтрольних територіях через застосування адміністративних процедур;
хочемо наголосити на важливості дотримання стандартів прав людини та норм міжнародного гуманітарного права. Законопроект має низку суттєвих недоліків, а саме:
Аналіз вказаних недоліків додається.
Мусимо констатувати відсутність в законопроекті балансу між відстоюванням державних геополітичних інтересів та захистом цивільного населення.
На підставі викладеного та з урахуванням важливості питань, що мають бути врегульовані даним законопроектом, вимагаємо:
Виконавчий директор Української Гельсінської спілки з прав людини О. ПАВЛІЧЕНКО
Директор Харківської правозахисною групи Є. ЗАХАРОВ
Координатор Медійної ініціативи за права людини М. ТОМАК
Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.
До юристів громадських приймалень Української Гельсінської спілки з прав людини часто звертаються родини загиблих військових,...
23 April 2024
Комісар Ради Європи з прав людини Майкл О’Флаерті свій перший візит на цій посаді здійснив...
23 April 2024
У своїй практиці юристи часто зустрічають такі ситуації: людина тривалий час проживає у будинку або...
23 April 2024
Міжнародні змагання з консультування клієнтів імені Брауна-Мостена приймав Люблінський католицький університет Іоанна Павла II. Цьогоріч...
19 April 2024