
Саботаж у справах активістів: чи можна притягнути слідчого до відповідальності?
У грудні Українська Гельсінська спілка з прав людини здійснила моніторинговий візит до Одеси щодо вивчення...
10 Лютого 2022
07.09.2017
Законопроекти №6674 та №6675 покладають на усі громадські організації і фізичних осіб-підприємців, підприємства, установи та організації, які надають їм послуги, невиправданий обов’язок подавати додаткову звітність.
Показово, що обсяг звітності для громадських організацій, який передбачають ці законопроекти, значно перевищує той, що встановлений для бізнесу. Більше того, звітність такого обсягу не вимагається навіть від отримувачів бюджетних коштів.
Ми вважаємо, що на фоні заяв про необхідність зменшення надмірного державного регулювання, такі законодавчі ініціативи з’явилися невипадково. Покарання у вигляді скасування неприбуткового статусу громадської організації має підкреслено каральний характер та є нічим іншим, як запровадженням інструменту для вибіркового тиску на нелояльні до влади громадські організації.
Ми розцінюємо таку ініціативу Президента України як непропорційне втручання у діяльність громадських організацій. Такі кроки уподібнюють Україну до репресивних режимів – Російської Федерації, Казахстану, Азербайджану, Туркменістану тощо. Попри позірну турботу про прозорість та підзвітність, запроваджене регулювання у цих країнах призвело до майже повного знищення непідконтрольних владі громадських об’єднань та тотального наступу на громадянське суспільство.
Жодними міжнародними договорами не передбачена вимога такого роду контролю держави щодо діяльності громадських об’єднань, оскільки за міжнародними стандартами громадські об’єднання мають право на свободу від втручання держави в їхню діяльність.
Керівні принципи щодо свободи об’єднань Ради Європи та ОБСЄ передбачають, що“держава не повинна вимагати від об’єднань підзвітності та прозорості, однак повинна заохочувати і стимулювати їх до цього”. При цьому встановлення особливих вимог до звітності допускається тільки у разі надання певних пільг та за умови, що “об’єднанню надаватиметься можливість на власний розсуд вирішувати, дотримуватись таких вимог до звітності чи відмовитись від їх дотримання, а отже – від відповідних особливих пільг”.
З огляду на викладене вище ми вимагаємо від парламенту негайно відхилити законопроекти №6674 та №6675 від 10 липня 2017 року, а від Президента України – виконати свою обіцянку щодо скасування змін до антикорупційного законодавства від березня 2017 року.
Довідково: платформа “Правозахисний порядок денний” – неформальна коаліція правозахисних організацій, що працюють у сфері моніторингу, аналізу та розробки законодавства відповідно до основних засад прав людини та основоположних свобод. Учасниками Платформи виступають Українська Гельсінська спілка з прав людини, Харківська правозахисна група, Центр громадянських свобод, Amnesty International в Україні, Центр інформації про права людини, Центр досліджень правоохоронної діяльності, Проект “Без кордонів” ГО Центр “Соціальна Дія”, Євромайдан SOS. Координацію роботи платформи здійcнює Центр громадянських свобод. Контакти для зв’язку: human.rights.agenda.ua@gmail.com
Заява відкрита до підписання. Зголошення просимо надсилати наhuman.rights.agenda.ua@gmail.com
Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.
У грудні Українська Гельсінська спілка з прав людини здійснила моніторинговий візит до Одеси щодо вивчення...
10 Лютого 2022
Звершується 2021 рік. Якими були ключові події у сфері прав людини? З якими викликами довелося...
24 Грудня 2021
17 листопада Господарський суд Києва скасував реєстрацію права власності для забудовника садиби Дмітрієва, що знаходиться...
18 Листопада 2021
Максим Корнієнко – координатор Сумської платформи реформ, яка реалізує корисні для громади ініціативи, займається моніторингом...
15 Листопада 2021