Захист суспільної моралі може бути загрозою свободі слова - Українська Гельсінська спілка з прав людини
Повернутись назад

Захист суспільної моралі може бути загрозою свободі слова

Жертвою законодавчих нововведень у галузі захисту суспільної моралі стануть друковані ЗМІ. У цьому переконані в Українській Асоціації видавців періодичної преси (УАВПП).

Видавці в Україні звернулися з протестом проти ухвалення змін до Кримінального кодексу до голів комітетів Парламенту, комітету з питань телебачення та радіомовлення, а також голів фракцій у Верховній Раді. Українська Асоціація видавців періодичної преси вбачає небезпеку для видавничого бізнесу в законодавчих нововведеннях, якими передбачено кримінальну відповідальність за порушення суспільної моралі. І закликає видавців підтримати протест і висвітлювати проблему, аби не допустити знищення ЗМІ під гаслом «захисту моралі».

«Ризик кримінальної відповідальності існує в першу чергу для журналістів та редакторів газет і журналів, що використовують зображення та матеріали еротичного змісту. Це так звані чоловічі та жіночі журнали, преса для молоді й просто розважальні видання» – сказав «Німецькій хвилі» юрист Асоціації Олександр Дяченко. Закон «Про захист суспільної моралі» – недосконалий, переконані в Асоціації. І вважають, що недоліки можуть спричинити несправедливе засудження представників преси й суттєво погіршити стан свободи слова в Україні. Крім того, переконані в УАВПП, законодавчі зміни є шкідливими для умов ведення видавничого бізнесу й для репутації українського медіа ринку в цілому.

За словами Дяченка, видавці сподіваються, що законопроект доопрацюють. «Неприпустимо обмежувати розповсюдження матеріалів, які читач свідомо обирає, купуючи газету чи журнал. Бо це порушення прав громадян та права на ведення підприємницької діяльності у видавничій сфері. До того ж такі обмеження є дискримінацією певних видів видань у порівнянні з іншими» – запевняє юрист УАВПП. Як він каже, законопроект жодним чином не поліпшує стан суспільної моралі. Надалі видавці обіцяють наполягати на обов’язковій співпраці законодавців з профільною асоціацією та окремими представниками преси, аби розроблені нормативні акти були ефективними для досягнення задекларованих цілей та не суперечили базовим правам громадян та підприємців.

Зараз Асоціація представляє 89 видавничих компаній, загалом її члени випускають понад 340 видань, серед яких щоденні та щотижневі газети, ділові, спеціалізовані та розважальні журнали, газети безкоштовних оголошень, довідники тощо.