Публікація

Питання юристу від Шаталін Роман

Доброго дня , мене цікавить питання стосовно квартирного обліку чи приватизації землі , занедбаного будинку . Мені 18 років , на даний момент я студент ,живу з батьками ,мої умови проживання мінімальні , в нашому будинку немає світла та взимку зовсім не отоплюються кімнати ,хата дуже стара , трішки розсипається . Від самої землі моя частина спадщини з половини одна третя – буквально одна сотка . Мої батьки пенсіонери з мінімальною пенсією ,тож не зовсім вистачає на якісь матеріальні блага . Жити тут трохи страшно знаючи що може щось впасти чи обвалитись . Чи можу я сподіватись на приватизацію занедбаного будинку чи земельної ділянки або ж стати на квартирний облік ? Заздалегідь дякую шановний юрист.

Відповідь юриста:

Перш за все, для того щоб повідомити державу про свою потребу у поліпшенні житлових умов необхідно перебувати на спеціальному обліку. Нормативною базою в цьому випадку виступає Житловий кодекс України, Правила обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, і надання їм жилих приміщень українській РСР, а також місцеве законодавство. Оскільки частина вказаних нормативно-правових актів є застарілими залишками радянського союзу, виникає багато перешкод при їх практичному застосуванні.

Такими що потребують поліпшення житлових умов визнаються наступні категорії громадян:

1) забезпечені жилою площею нижче за рівень, що визначається виконавчими комітетами  обласних, Київської і Севастопольської міських Рад народних депутатів разом з радами профспілок. Цей рівень періодично переглядається вказаними органами;

2) які проживають у приміщенні, що не відповідає встановленим санітарним і технічним вимогам. Перелік випадків, коли жилі будинки (жилі приміщення) вважаються такими, що не відповідають санітарним і технічним вимогам, визначається Міністерством житлово-комунального господарства  УРСР, Міністерством охорони здоров’я УРСР і Держбудом УРСР;

3) які хворіють на тяжкі форми деяких хронічних захворювань, у зв’язку з чим не можуть проживати в комунальній квартирі або в одній кімнаті з членами своєї сім’ї. Перелік зазначених захворювань затверджується Міністерством охорони здоров’я УРСР за погодженням з Українською республіканською радою професійних спілок. Порядок  видачі  медичних висновків зазначеним хворим встановлюється Міністерством охорони здоров’я УРСР;

4) які проживають за договором піднайму жилого приміщення в будинках державного або громадського житлового фонду чи за договором найму жилого приміщення в  будинках  житлово-будівельних кооперативів;

5) які проживають не менше 5 років за договором найму (оренди) в будинках (квартирах),  що належать громадянам на  праві приватної власності;

6) які проживають у гуртожитках;

7) які  проживають в одній кімнаті по дві і більше сім’ї, незалежно від родинних відносин, або особи різної статі  старші за 9 років, крім подружжя (в тому числі якщо  займане ними жиле приміщення складається більш як з однієї кімнати).

Квартирний облік здійснюється, як правило, за місцем проживання громадян у виконавчому комітеті районної, міської, районної в місті, селищної, сільської Ради народних депутатів.

Разом з заявою про взяття на облік подаються наступні документи:

  • довідка з місця  проживання  про склад  сім’ї та прописку (додаток N 2), видана організацією, яка  здійснює експлуатацію жилого будинку, або громадянином, який має у приватній власності жилий будинок (частину будинку), квартиру;
  • довідки про те, чи перебувають члени сім’ї на квартирному обліку за місцем роботи (у виконавчому комітеті місцевої Ради).

У необхідних  випадках до заяви додаються також медичний висновок, довідка (виписка з рішення виконавчого комітету місцевої Ради) про невідповідність жилого приміщення встановленим санітарним і технічним вимогам,  копія договору піднайму жилого приміщення в будинку державного або громадського житлового фонду чи договору найму жилого приміщення в будинку житлово-будівельного кооперативу або в будинку (частині будинку), квартирі, що належить громадянину на праві приватної власності

Громадяни, які беруться на облік на пільгових підставах або користуються правом першочергового одержання жилих приміщень, вказують про це у заяві і подають відповідні документи.

Інші документи при необхідності запитуються виконавчим комітетом місцевої Ради або адміністрацією підприємства, установи, організації.

Враховуючи дану ситуацію, можна зробити висновок, що Ви маєте право перебувати на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов.

Що стосується приватизації будинку радимо Вам звернутися з цим питанням до органу місцевого самоврядування або органу виконавчої влади за місцем проживання.

Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.

Приєднуйтесь

Робiмо велику справу разом!
Підтримати Стати волонтером Пройти стажування

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: