Укрзалізниця програла суд жертві Хюндаю
Вперше в Україні суд став на сторону пасажира. Апеляційний суд м. Києва захистив людей, які постраждали від поламок поїздів «Хюндай», а також тих, хто може зіштовхнутися з цим у майбутньому. Це рішення може стати прецедентним, адже до цього часу пасажири не могли довести навіть своєї присутності в несправному потязі.
Нагадаємо, пасажир поїзду «Хюндай» Максим Щербатюк, юрист Української Гельсінської спілки з прав людини, через поламку потягу запізнився на три години. Тому вимагав від Укрзалізниці компенсувати незручності, що виникли в зв’язку з цим, а також спростування неправдивої реклами щодо надійності цих поїздів.
З цією метою спільно із юридичною компанією «Правочин» було розроблено і подано позов проти Укрзалізниці щодо неякісного надання послуг перевезення поїздами «Хюндай».
Позов був розроблений для того, аби кожен пасажир, який з вини Укрзалізниці був невчасно доставлений до місця призначення міг захистити своє право в суді.
Проте в суді першої інстанції представники Укрзалізниці зуміли переконати суддю, що квиток, який дає право на проїзд, не є доказом того, що людина їхала в потязі. Служитель Феміди вирішила, що кожен пасажир, який хоче довести, що скористався послугою Укрзалізниці, в підтвердження цього повинен брати засвідчений акт начальника поїзду.
Судді апеляційного суду з таким твердженням не погодились та зазначили: «Доводи відповідача про те, що позивач не надав засвідченого акта начальника поїзда не можуть бути підставою для відмови у стягненні різниці вартості квитків, оскільки такий акт не отримано позивачем не з його вини, а з вини працівників потягу Інтерсіті + № 161/164 Харків – Київ».
Щоправда, визнавши провину підприємства-монополіста, суд не знайшов причин призначити пасажиру відшкодування за моральну шкоду, яка була отримана від 3-х годинної затримки потягу. Є сподівання, що на захист пасажирів «Укрзалізниці» стане Вищий спеціалізований суд.
За словами Максима Щербатюка: «Укрзалізниця зрештою отримала чітке і зрозуміле судове рішення в якому зазначається про те, що білет є єдиним належним доказом поїздки і для цього не обов’язково, щоб на білеті був штамп начальника поїзду. Крім того, було доведено можливість у судовому порядку досягти певної компенсації Укрзалізницею вартості білету, щоб це державне підприємство несло відповідальність за якість своєї роботи.
Наступним кроком є зобов’язати Укрзалізницю відшкодувати моральну шкоду. Сподіваюся у Вищого спеціалізованого суду куди вже подана скарга, вистачить сміливості зробити наступний важливий крок і задовольнити наші вимоги щодо моральної шкоди».
З текстом рішення можна ознайомитись тут: http://www.i-law.kiev.ua/?p=877