Публікація

“Пишите Шура, пишите” або як юрист УГСПЛ намагався скористатися державною системою електронних звернень

Автор: Максим Щербатюк

Після широкої реклами державної  електронної  системи, яка дозволяє  подавати звернення і запити  в державні органи  у  електронному вигляді  я вирішив спробувати  дослідити на практиці ці «можливості».

Як заявлялось у рекламі цієї системи для того щоб скористатися її можливостями необхідно лише всього на всього зареєструватися як користувач на сайті http://z.gov.ua,  сформувати запит, а далі вже сама система робить усі подальші дії і єдине, що залишається чекати відповіді на своє звернення чи запит від державного органу.

Це в ідеалі, а що ми маємо на практиці…

В першу чергу я зареєструвався в системі. Загалом стандартна процедура, яка потрібно зазначити не викликала особливих зауважень і це давала надію, що система справді працює.

Далі було складання доволі традиційної скарги до Держспоживінспекції України щодо порушення прав споживача. І вже на цьому етапі з’явилася маса проблем, які невідомо як вирішувати. Не продумана система вибору державного органу, якому потрібно надіслати запит, обмеження на кількість символів у формі де має бути зазначена скарга, а також не можливість вкласти файл (така опція  нібито і присутня, але в реальності вона не працює, принаймні декілька спроб це зробити не увінчалися успіхом).

Також у цьому контексті слід відмітити те, що відповіді на ці питання не можливо отримати ні у відповідних інструкціях, які є на сайті, ні за формою зворотного зв’язку, який можна назвати зв’язком з космосом. Всі мої спроби скористатися цим зв’язком приводили до розуміння що ми одні на цій планеті.

Попри всі проблеми я таки спробував сформувати звернення до державного органу і отримав відповідь від системи, що це моє звернення від 28 березня 2013 року надіслано. Пройшло майже три місяці жодної реакції, жодної відповіді і жодної надії, що ситуація якимись чином зміниться.

Знову користуюся зв’язком з космосом (формою зворотного зв’язку) вже без надії бути почутим. Також знаходжу на Національному реєстрі електронних інформаційних ресурсів єдину контактну електронну адресу цієї системи, яка знову ж таки виявилася  не робочою.   Практично жодних шансів отримати відповіді на мої питання.

Досвід експлуатації цієї системи свідчить про суттєві проблеми з її експлуатацією. В моєму випадку я б навіть говорив про повну відсутність такої можливості і даремність витрат часу і зусиль направлених на те, що спробувати ці «можливості» на практиці.  І виправданням навіть не є те, що система до кінця 2013 року функціонує у режимі дослідної експлуатації  про що до речі ніде не сказано і ніде не повідомляється, єдине де про це можна довідатись це з невеликого інформаційного повідомлення на Урядовому порталі . Важливим є те, що  для того щоб щось випробовувати, необхідно щоб хоча б працювали основні функції системи.

А поки що все це виглядає як недобудований будинок.  Ніби такий-сякий фасад є, але краще не заходити в середину.

Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.

Приєднуйтесь

Робiмо велику справу разом!
Підтримати Стати волонтером Пройти стажування