Публікація

Про що не говорить уряд при анонсуванні підвищення допомоги при народженні

Остання заява Мінсоцполітки щодо підвищення на 10 тис гривень допомоги при народженні дитини, яку підхопили усі ЗМІ  в мене викликала великий подив і сум з того, що позитивним інформаційним приводом зробили зміни, які в цілому мають досить негативний присмак і наслідки для більшості сімей з дітьми.

Як на мене Мінсоцполітики у своїй заяві (http://www.mlsp.gov.ua/labour/control/uk/publish/article?art_id=162309&cat_id=107177) свідомо вводить в оману пресу, а відповідно і людей, які цю пресу читають. Жодним словом у цій заяві не згадано, що це збільшення є тільки для тих сімей де народилася перша дитина, а у випадку якщо народилася друга, третя або більше дитина то ці виплати значно скорочуються. Так , мама, яка народила 2 дитину отримає не 62 тисячі, а 41, а якщо це третя і наступні діти то скорочення ще більше 124 тис до 41.

І як можна сприймати  той державний орган, який заявляючи про підвищення на 10 тисяч допомоги в одному випадку, не говорить про скорочення цієї ж допомоги на 20 і 80 тисяч в інших випадках.  Як на мене це лицемірство.  Вже краще взагалі не повідомляти про ці зміни, ніж давати таку інформацію. Це непорядно.

Загалом потрібно зазначити, що навіть анонсоване збільшення допомоги при народженні першої дитини насправді можна вважати тільки умовним оскільки розмір допомоги який виплачується одразу не змінюється взагалі – це трохи більше 10 тисяч, так само не збільшується сума щомісячної допомоги – 860 грн., збільшується лише час протягом, якого ця допомога виплачується з 2 років до 3 років.

Але… при всьому цьому взагалі скасовується такий вид допомоги як  допомога по догляду за дитиною до 3 років.  І як це подає Мінсоцполітики ?  А ніяк,  лише сором’язливо згадуючи що «з метою оптимізації соціального захисту сімей з дітьми допомогу при народженні дитини та по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку об’єднано в один вид – допомогу при народженні дитини».

А отже, навіть якщо допомога по догляду виплачувалася у наймінімальнішому розмірі (130 грн), то втрати кожної сім’ї будуть складати майже 5 тисяч гривень за 3 роки.  А якщо мама отримувала цю допомогу у більшому розмірі (скажімо 500 грн), то така мама не доотримує 18 тисяч гривень.  А є матері, які цей вид допомоги отримує в більшому розмірі ніж 500 грн. Кожен може порахувати сам… В цьому контексті потрібно зазначити, що цей підвищений розмір допомоги по догляду отримують, якраз ті мами, які найменш захищені і можуть отримувати її тільки тому, що мають дуже низькі доходи.

Про яке збільшення ми тоді говоримо ? Тим більше знаючи, що відповідні зміни були внесені законом, який скорочував соц. гарантії з метою запобігання фінансовій катастрофі, то хіба не зрозумілим є те, що ні про яке збільшення цих соц. гарантій не йдеться…

Мова цифр звичайно не проста і завжди можна показати, ті цифри, які подобаються державному чиновнику більше, але не показуючи інші цифри, це лише спотворює реальну ситуацію, вводить в оману всіх, хто з такою інформацією ознайомлюється. Це непрофесійний підхід, який приводить лише до того, що до інформації від відповідного державного органу немає довіри, і це як на мене продовження «традиції» попередньої влади – видавати бажане за дійсне.

Хіба цього ми прагнемо ? Хіба цього прагне Мінсополітки ?

Якщо помітили помилку на сайті, будь ласка, виділіть текст та натисніть ctrl-enter.

Також може бути корисним

Приєднуйтесь

Робiмо велику справу разом!
Підтримати Стати волонтером Пройти стажування